börja dagis utomlands utan o kunna språket?
Flyttade till Gibraltar för ca 4 månader sen och vi trivs riktigt bra. Fram tills denna veckan har våra barn varit hemma med mig men eftersom skolan börjar vid 4 år här o är obligatorisk så började vår 4åring i skolan i måndags. Jag var innan väldigt orolig inför att han inte kan engelska som talas i skolan här men det har inte varit nåt problem, han tycker skolan är okej och vi är övertygade om att engelskan kommer komma snart.
Vår 2 åring (blir 3 i oktober) dock vill gärna börja i dagis men där är vi lite mer osäkra. Han blir lätt rädd och orolig, hela hans trygghet kan rubbas i flera månader bara på att vi åker bort en helg. Vi hade tänkt att när storebror lärt sig engelska så kunde dem gå tillsammans nån timma per eftermiddag tills lillebror känner sig trygg där. Finns dagis där du betalar per timme så man måste inte ha dagisplats. Men samtidigt kanske man vill ha lilleman på ett "riktigt" dagis och då får man iaf börja om. Sen kanske tryggheten rubbas iaf så att alla så man likagärna kan köra på från första början... Vi är så splittrade så jag tänkte kolla hur andra tänker o resonerar.
Snälla kom med lite kloka åsikter!