• Larsan

Skulle du vilja se förlossningsvideon?

Det är många som väljer att filma sina förlossningar, vissa låter dem även gå på TV'n. Låt oss säga att dina föräldrar filmade din förlossning när DU föddes. Hade du velat se videon någon gång i livet?

Ensamstående far till 12 barn, Som nu även har ett barnbarn
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du vilja se förlossningsvideon?
  • La Lola

Nä, huvva.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Larsan

Hade ni tyckt att det vore okej om någon annan såg den? T.ex att den gick på TV?

Ensamstående far till 12 barn, Som nu även har ett barnbarn
  • IsDimma

Ja   

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • annca

Nähua!
    (Nu fanns det ju inte komersiella videokameror på den tiden, hade väl varit super-8... men ändå. Näe! Icke!)

Det var knappt att jag tillät en vanlig kamera i förlossningsrummet när våra små kom...

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • huxflux

Nej, herregud! Verkligen inte...

• tahira
    Larsan skrev 2011-09-08 12:46:00 följande:
    Hade ni tyckt att det vore okej om någon annan såg den? T.ex att den gick på TV?
    Ja, visst. Jag kanske inte skulle vilja att min man eller mina bästa vänner såg min mamma i den situationen, men om hon ville visa den på tv, så visst.
  • Empiiis

Verkligen inte. Skulle få ångest av att se min mamma och mig nästan dö.

Hade jag haft video under MIN förlossning hade jag nog tittat på den redan flera gånger.  

• Yollis

Ja om den filmades för "utbildningssyfte" till TV och så där "fint" utan underlivsinzoomningar.

• Xofina

Haha Nej det skulle jag inte vilja Glad Däremot skulle jag vilja se hur förlossningen var för mig, jag har bara små minnen från den.. fast det bara var för 6½ månad sedan.

• Jenny123

Min man filmade min förlossning tittat på det nån gång och gråter av lycka:) känslosamt Jag är glad att det fins på film

• cloudberry79

Nej, absolut INTE. Vill inte se någon video där jag ligger och skriker åt min man heller

If you love me - please don't feed me!
  • Lia och bäbisen

Ja, absolut! Är sjukt intresserad av allt med förlossningar, och tänker aldrig på själva muffen, som verkar vara mångas issue tydligen... Så om det är  min mamma eller nån annan spelar ingen roll, men visst,just att se sig själv födas hade helt klart varit ballt!

När jag födde första dottern filmade en BM hela alltet, och jag ÄLSKAR den filmen och kan visa den för precis vem som helst! man ser ju knappt muffen, den upptas av en unge som liksom får fokus.. ;)

Jag är sjukt besviken att min sambo tyckte att han "inte hann" få upp kamran förra gången, så det blev bara vanliga bilder. Så synd, hade verkligen velat ha den också filmad. Så besviken!

• mamma till tre busungar

Bero r ju på ur vilken vinkel det är filmat också. Min förlossning (alltså när jag föddes) finns på foton med mycket närgångna, intima bilder. Dessa har jag fått se av och till under uppväxten. De var inte trevliga och jag tycker att det var fel av mina föräldrar. Men på 70-talet var ju allt så natuuuurligt.

Svar på tråden Skulle du vilja se förlossningsvideon?