• Aktivo1

Problem med vård för drogmissbruk?

Kämpar du för att ta dig ut ur ditt missbruk av narkotika? Men du tycker att myndigheterna inte tar dig på allvar och att du inte får den vård du behöver. Det kan vara att kommunikationen inte fungerar eller att myndigheterna tycker att de redan har satt in tillräckligt med resurser i ditt ärende.

Jag söker kontakt med personer i 20-35 års ålder som söker hjälp i nuläget mot missbruksproblematik för ett deltagande i ett samhällsprogram. Eller känner du någon som sitter i den sitsen? Kontakta mig via personlig mail. Tack.

• Svar på tråden Problem med vård för drogmissbruk?
  • Anonym

Det räcker att smutskasta vården. Allt handlar om vilja och inget annat! Vården kan inte göra något om patienten saknar viljan att lämna livet som narkoman bakom sig. Alla får den vård de behöver, dessutom är vården gratis, möjligheten att få medicinen betalt via socialtjänsten. Inga narkomaner behandlas på det sättet i andra länder. Min man sökte hjälp för 6 år sedan och fick det, han hade viljan att lämna livet som narkoman bakom sig och var trött på att alltid leta efter en heroindos. Subutex var lösningen och har hjälpt honom att ha ett liv full av glädje och lycka. Vården fungerar, men det är bara människor som inte vill samarbeta med vården och vill inte bli bättre.

• Anonym (Tröttsamt)

Suck, vad tröttsamt. Menar du på allvar att ni har satt er ner på ett redaktionsmöte och bestämt att " nu ska vi göra ett program om hur dålig en myndighet är" och sen ger er ut och försöker hitta någon som tror sig vara ett offer för myndigheten i fråga. Att kalla det oseriös journalistik är ju dagens underdrift... Grattis till ert förträffliga bidrag till byggandet av ett bortskämt gnäll-Sverige...

• Tant Herta

Vilken verklighet lever ni i? Det finns socialkontor i Sverige som skiter fullständigt i att hjälpa människor med missbruksproblem, jag vet en kommun som inte gör alls mycket för sina innevånare som kräver och behöver hjälp!

• llitenflundra
    Aktivo1 skrev 2011-09-08 12:34:32 följande:

Kämpar du för att ta dig ut ur ditt missbruk av narkotika? Men du tycker att myndigheterna inte tar dig på allvar och att du inte får den vård du behöver. Det kan vara att kommunikationen inte fungerar eller att myndigheterna tycker att de redan har satt in tillräckligt med resurser i ditt ärende.

Jag söker kontakt med personer i 20-35 års ålder som söker hjälp i nuläget mot missbruksproblematik för ett deltagande i ett samhällsprogram. Eller känner du någon som sitter i den sitsen? Kontakta mig via personlig mail. Tack.

I Sverige så har vi polisen som ett verktyg i missbrukar vården, dom ger ut böter och i vissa fall fängelsestraff.
    Det är på den nivån vården för missbrukare sköts i allmänhet.
Svar på tråden Problem med vård för drogmissbruk?