• Spamalot

    Träffas i Göteborg??

    Hej,

    Söker andra föräldralediga som vill ha lite mer sällskap och gå på promenader tillsammans tex. Saknar lite mer vuxet sällskap än 7 månaders bebisen som visserligen är väldigt charmig men ändå lite ensidig i konversationen...

    Jag bor i centrala Göteborg nu men ska till hösten flytta ut till Hovås.

  • Svar på tråden Träffas i Göteborg??
  • danishdynamite

    Hej! Jag är hemma med min 2 månaders tjej och har 2 pojkar på 3 och 5 år som är på dagis tis-torsdag 9-14. Jag bor i Askim och känner ingen här som är föräldraledig. Vi flyttade hit 1. Juli. Är 32 år och från Danmark, men det hade du kanske gissat

  • Spamalot

    Hej, vi flyttar 1 dec får huet 1 november men planen så här långt är att flytta in 1 dec. Aha från Danmark! Trivs du i Sverige? Har du lust o ta en promenad? Jag bor än så länge i Linnéstaden och hade egentligen inga planer på att flytta till hus men så blev det iaf.

  • danishdynamite

    Ja jag trivs jättebra. Har bott i Sverige sen 2005 men har precis flyttat till Askim. Har du facebook? I så fall kunde vi ju skriva där. Känns ju lite konstigt att kommunicera i denna tråden om ingen annan hittar hit....

  • Annapyttipanna

    Hej
     Jag har två barn, 1 och 4 år. Är föräldraledig jag med till januari. Skulle tycka det var jättekul att träffa andra vuxna med barn som också är föräldralediga. Bor i närheten av er jag med.
    Kul att dela tankar och erfarenheter med andra i samma situation.

    Skrattande

  • danishdynamite

    Hej Annapyttipanna. Kul att du också hittade hit. Var bor du nånstans? Jag tar gärna en promenad nån dag. Behöver komma igång och motionera lite....

  • minSaile

    Hej hej, jag är visserligen inte föräldrarledig utan arbetssökande men skulle gärna träffa lite nytt folk med småbarn. Har en kille på 5 år och en tjej på snart 2 år...

  • Nikolina

    Jag är inte heller föräldraledig längre, tyvärr kanske jag skulle skriva. Men träffar gärna andra lite äldre föräldrar.
    Min lille kille är 2 år och tre månader.
    Vi bor i Västra Frölunda.

    Någon?

  • Spamalot

    Hej,

    Ledsen har inte sett att fler har svarat i tråden! Trodde jag skulle se det i min status när jag loggar in på familjeliv? har tydligen inte järnkoll på hur denna sajt funkar.

    Ja vore jättekul om vi kunde ordna en träff min Saile o Nikolina. Jag kommer att flytta närmare Västra Frölunda så det verkar ju perfekt! Min bebis är nu snart 1 år! och det bästa som hänt mig på länge.

    Kan ni inte inboxa mig så mailar jag och vi försöker bestämma något? Närmaste veckorna kommer jag dock att vara upptagen med flytten.

     

  • Spamalot

    Jo jag puffar väl lite...var lite dålig på o ha tålamod o tyckte det var roligt att några svarat. Såg att Annapyttipanna bor i närheten också, hör av dig Annapyttipanna för promenad!

  • Nikolina

    Jag träffas också gärna om vi inte är uppbokade. Just nu är vi sjuka i omgångar men kan vi så vill vi!

  • Amarillo

    Hej

    Bor i syd väst om gbg och är fortfarande mamma ledig. Har en tjej född oktober 2010.

    Ligger tråden nere eller är det lite fart, träffas gärna och umgås med lite mammor som kanske är 30+ (lite äldre mammor) eller mer . Hoppas ingen tar illa vid sig =).

    Har även hund som gilalr att gå

  • Amarillo

    Kul att det är lite liv i tråden. Skulle gärna lära känna lite nya föräldrar med småbarn, då jag fick en sladdis. Har barn i åldrarna  -95, -00 och en -10. Jag är ganska ensam om att ha börjat om med nattvak och småbarnsliv och någonstans längs vägen finns det fler som jag. Önskar få lite andra mammor att prata om dessa små barn och om livet, väder, barnvagnar, nyheter, skvaller osv.  Jag är 38 år.

    Måste ju finnas fler.  

  • Mian01

    Hej,

    Är det fortfarande liv i tråden?

    Jag bor i sydväst och har tre barn, två som går i skolan och en liten 1-åring. Känner igen mig i Amarillos beskrivning om att ' börja om m nattvak och småbarnsliv..' Planerar att vara hemma t o m sommaren.

    Skulle vara jättekul att träffa lite andra föräldrar med småbarn. 

    Skrattande

  • Amarillo

    Mian01 vi kanske inte bor så långt ifrån varandra och skönt att jag inte är ensam *puh* Flört.Själv bor jag söder om Gbg men sydväst är ju inte lång från mig =)

  • Mian01

    Kul, jag tar gärna en promenad. Vi kan väl inboxa varandra och bestämma ngt.

    Det kanske finns fler som vill hänga på, det är ju mga som läst ....

  • Isobel

    Hej, jag träffas gärna i det fina vårvädret, bor i centrum och har två barn, 6 och 2 år gamla...

    Kan vi inte försöka göra en träfflista och ser till att det verkligen blir av?  

  • Angeliq

    Hej

    Vi vill oxå med på en promenad, bor idag en bit utanför men planerar att flytta till Gbg efter sommaren. Vore kul att lära känna några redan innan så hör gärna av er om ni träffas:) 
    Jag är 40år och har en son på snart 7månader.

       

Svar på tråden Träffas i Göteborg??