Framstod jag som helt knäpp tror ni?
Sonen började skolan för två veckor sedan och då detta med ett skolbarn är helt nytt för mig så vill man ju att allt ska vara perfekt. Läxorna ska läsas, läxboken ska ned i väskan så den följer med dagen efter och frukten ska kommas ihåg.
Så imorse såg jag till min fasa att läxboken inte låg i hans ryggsäck som den alltid gör. Ytterst pinsamt att ha slarvat bort hans läxbok redan andra veckan så jag letade stressad igenom hela huset samtidigt som jag försökte hinna med allt annat som ska hinnas med en vardagsmorgon med småbarn.
Läxboken var helt försvunnen så tillslut var jag ändå tvungen att skicka iväg honom till skolsjutsen med en ursäktande lapp i väskan om att läxboken måste ha blivit kvar i hans pappas bil och att jag skulle leta under helgen.
Så när jag kommer tillbaka in efter att han lämnat honom till sjutsen så står hans frukt kvar på köksbordet.
Aaaaaahhhhhhhh
Ringer då fröken och måste ha haft en viss ton av stress i rösten och förklarar att jag ägnat hela morgonen med att leta efter läxboken men att vi inte hittat den tyvärr och att jag p.g.a det helt glömt att lägga ner hans frukt i växkan, klarar han sig utan den idag tro?
Fröken svarar då lite undrande "Men han tog ju inte med sig läxboken hem igår, han fick ju ett papper med hem istället så den ligger ju här i bänken. Han klarar sig säkert utan frukt idag"
Pinsamt!!
Så framstod jag som helt knäpp eller tror ni hon varit med om liknande samtal från hysteriska nyblivna skolföräldrar?