• TheSucker

Bajsar i byxorna

Vi har pottränat vår son i sommar som är 2½ nu i sept, allt gick jätte bra och han fatta med en gång utan problem. Han både kissa och bajsa på pottan.

Nu är han alltså blöjfri, det funkar när vi åker bort, det funkar i bilen, han kissar aldrig på sig. Det funkar helt enkelt jätte bra.

Förutom när han ska bajsa, han bajsar i byxorna. Vi vet inte vad vi ska göra för att han ska börja bajsa på pottan. Han gjorde det i början sen sluta han bara med det. Han vägrar bajsa på pottan och det resulterar i att han håller sig och kommer sen och säger att han har ont i magen och att det gör ont när han vill bajsa. Jag antar att han blir hård i magen för att han håller sig.

Men vad ska vi göra för att få han att bajsa på pottan, har försökt med allt känns det som. Någon vänlig själ där ute som har några råd??

• Svar på tråden Bajsar i byxorna
  • peccavi

belöningssystem? Sök hjälp hos en uroterapeut om ni inte får bukt med problemet. Han är visserligen väldigt ung fortfarande så det är ingen brådska. Om ni vet att han ska bajsa, ta in honom på toa till att börja med och låt honom bajsa där. Sen kan ni övergå till att låta honom sitta på toa med blöjan på och bajsa där. Kan funka om ni vet när han vill bajsa/ska bajsa/bajsar. 

Ilion <3 4/7 2011
  • knisse

det finns manga som behöver mottrycket för att kunna bajsa. varför inte erbjuda en bajsarblöja (man tar pa sig en snabt när man behöver bajsa)

• Mammatilltvåprinsar

Vi hade sådär i flera månader. Sonen ville själv sluta med blöja vid två år och fyra månader men bajsade i kalsongerna. Till slut satte jag upp ett papper på insidan av toadörren. Bajsa på toan

• pp08

Samma här. Min tjej vågar inte längre att bajsa på toa eller pottan. Det gjorde hon för 1 månad sedan.
    Fsk vill också sätta på en blöja men jag försöker säga emot. Har lagt några "pottyträning" pants i hennes korg, som är lätta att ta ner vid toabesök, suger upp/håller fast bajs men inte lika torr som vanliga blöjor.

Hemma har vi aldrig blöja dagtid. Inte heller vid bilfärd, shopping, handla etc.etc. Enstaka gånger när hon ska bajsa och försökt flera gånger sätter jag på blöja så kommer bajset snabbt.

♀ 090619
  • fräckis

Hej

Jag har en son som fyllt 3 år i sep. Han har bara blöja när han bajsar. Vi har samma problem att han håller sig eller bajsar i kalsongerna. Vi har försökt med mutor, vi satte även upp en lapp på väggen som han fick stjärnor på om han bajsade på pottan el toan. Men inget funkar tyvärr, dem flesta säger att det kommer av sig själv till slut, det är alltså bara till att vänta.  

Svar på tråden Bajsar i byxorna