• Sajjaa

Hur många faddrar har era(t) barn?

Ja, hur många faddrar har ert barn? Har ni fler barn kan ni ta "genomsnittet".
    Hur ser ni på det här med faddrar i allmänhet? alltså i hur man ska välja vilken/vilka och hur många?

Sambon har bara erfarenhet av att man har en och jag av att man har 2 ev. fler.
    Så nu vill jag se vad som verkar vanligast!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 15:15
    Kalla det gudföräldrar om ni vill. Det gör även jag. Fick bara för mej att begreppet fadder var vanligare förekommande. Men det hör inte hit.
    Att inte alternativet 0 finns är att för att jag bara är intresserad av hur det ser ut bland de som har faddrar/gudföräldrar.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många faddrar har era(t) barn?
  • bustösen

båda mina söner har 2 faddrar 

lite ot men jag tycker det har löst sig lite häftigt, jag har tre bröder, mitt ex hade en syster - vår son har en morbror och sin faster som faddrar,
    sen träffade jag min make som har en syster och en bror, så vår son har en annan morbror och sin faster som faddrar 
    nästa barn får den sista morbrodern och sin farbror som faddrar =)

• La Lola

Alma har två st som inte har nån större kontakt med henne (den ena ingen överhuvudtaget).

Därför fick inte Hedda några.
    Jag ville inte riskera att göra samma dåliga val igen.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • fluu

Vårt barn kommer ha en.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Druantia

Vi ska ha 4 faddrar till vår dotter. :) Våra syskon med respektive.

• Lantani

Första barnet har 3 och de var de jag svarade. Andra barnet har 2 st.

Alvin 081114 och Alice 100807
  • silvermist

2, en gudmor o en gudfar, varav det endast är gudmor som är mest aktiv i vår dotters liv. Men hon träffar sin gudfar ofta. :)
    Vi valde respektive kompis, gudmor min bästa väninna o gudfar hans bäste vän

• Sajjaa
    April barn skrev 2011-09-09 21:55:43 följande:
    Sonen är inte döpt men på namnceremonin fick han ändå 2 faddrar som bar han och så, ska jag rösta två ändå?
    ja, det spelar ingen roll om det varit kyrkligt eller ej :)
  • Louis e

1an har 6 st

2an har 4 st

och 3an får 4 st..   

• angeiica

han har inte kommit till världen än , men det är redan bestämt. gudfar blir pappans bästa kompis och gudmor blir min syster. :)

• QueenEM

Lill tösen har två faddrar!
    Gudfar är pappans bästa vän och gudmor min bästa vän!

Svar på tråden Hur många faddrar har era(t) barn?