• SilverLadyG

Vad kan du i naturvetenskap (2)?

Höjer nivån lite, så istället för 3 svarsalternativ får ni 5 {#emotions_dlg.djavulsk}
    Tråden är en följd till tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-26-146/m60323184.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-10 09:17
    Sista frågan, har ett fel, ber om ursäkt för det. Ville vara skämtsam, var nog väldigt trött då jag skapade Quizen igår. Fy på mig, självklart är den "Homosexuella grannen" också en Homo sapiens, den svarsalternativet utgår och är fel.
    Frågan ska finnas kvar, med sina 4 svarsalternativ.

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Vad kan du i naturvetenskap (2)?
  • SilverLadyG
    Naoko skrev 2011-09-11 11:23:59 följande:
    7, jag fick för mig at Pt var bly (men det är väl Pb ? ) 
    Jag hatar maskar och kan inte ett dugg om glaciärer. 
    Skrattande Pb är bly Skrattande Duktigt gjort 7 rätt är högt, MVGSkrattande
  • Indillia

6 av 10. Visste ungefär hälften och gissade dåligt på resten Tungan ute

• Yolanda

fick sju rätt, men lite fusk är det då jag har tvärvetenskaplig utbildning inom biologi, geologi och miljö. Drömmer
    coolt med 10 rätt ;P

• JTA

Ditt bästa resultat är 8 rätt av 10 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Quizet har tagits av 64 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 6 rätt.

Uselt. Missade på Tyst vår och vikten av bakerierna. Gissade på det första och trodde på det andra.

• Elektra82

7/10 Dåligt av mig som med-stud att gissa fel på bakterievikten, hehe... O.o Sen var jag dålig på latinska namn, blandade ihop lingon och blåbär. :)

• Themis

9 av 10, glaciärer var duktigt längesen jag läste de 5 ynka poängen geovetenskap.

Får flashbacks om laggkärr, lerig sandig silt och glacifluviala avlagringar nu här...

Argo: Blåbär går bra att härleda om man har läst franska, där de heter "myrtilles".

I will smite all thy borders with frogs.--Exodus 8:2
  • Thaleya

kan inte minnas att jag fick lära mig något utav detta förutom första, fjärde och sista frågan på naturkunskapen. Vi gjorde en massa annat dock.

• annca

8 av 10. Dåligt av mig.
    Missade Tyst vår, som jag inte läst, och blåbären... :P

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden Vad kan du i naturvetenskap (2)?