• Anonym

fula bröst.

jag har ett stort problem... jag tror jag har världens fulaste bröst. de är liksom som strutar och huden runt bröstvårtorna är stora som femkronor.. huden där liksom sväller om jag blir varm eller så..

jag har jätteproblem med det här.. vågar inte visa mina bröst för min älskling, trots att han säger att de är fina...
    jag kanske är löjlig, men JAG vill känna mig sexig om jag ska visa upp dem.
    Bröstoperation är det inte tal om.

Jag fick bröst runt 12-årsåldern och jag trodde de skulle växa sig rundare, men INTE!

nu är jag 18 och har fortfarande samma gamla fula bröst *ledsen*

min mamma har jättefina, stora bröst, men mina är så fula så jag tror jag dör..

• Svar på tråden fula bröst.
  • Anonym

"Jag har":
    Det är en liten dyr vacuumsug från Avent som heter Niplette. Den säljs tydligen i många mamma-bebisaffärer och på nätet. Använd på lång sikt tänjer den ut de strama mjölkgångarna som håller inne bröstvårtan. Ska inte användas sista månaderna av en graviditet.

www.adam-plastikkirurgi.se/indr_bv_index.htm

www.mamamiashop.se/15/page.asp&type=ecom3&sub_nr=104&id=48&log=true
    (fast det är lite förenklat vad Mammamiashop skriver. Det kan visserligen ge problem med amningen hos somliga men knappast för att bebisen inte får tag på bröstvårtan, det är ju vårtgården bebisen suger på, inte bröstvårtan.

• Anonym (Jag har...)

Tack så mycket anonym över. Men vad förfasligt dyrt det var! Finns det liksom ingen "hemmakur" man kan prova sig på?
    Funkar verkligen detta, vad skulle du rekomendera för grej att använda? Är det värt att lägga pengar på?

• Anonym (Jag har...)

Oj, såg att det var samma grej. Sorry..

• dutten

Förlåt om jag skrattar lite.
    Jag har sen tuttarna kom ca 11årsåldern haft stora/runda/hängande tuttar trots bh-användning tidigt. Innan jag fick barn hade jag 85B rätt normala alltså.Gravid med dottern hade jag 95DD heller inget ovanligt. När grabben kom (0411)100GG(!) jopp jobbigt som bara den. Nu har jag lyckats att gå ner alla 35 kilo som jag gick upp med honom i magen + 15 kilo till men bh:n är stor ännu 90FF och tittar jag ner ser jag bara halva vårtgården....trist faktum men jag älskar dem ändå för de har fött 2 barn och de sitter på mig.
    dutten

• Anonym (Jag har...)

Dutten: Vad bra att du tycker om dina tuttar som de är, och att de gjort sitt "jobb" Men jag mår faktiskt dåligt av mina. Hoppas du inte skrattade på ett nedvärderande sätt..

• Anonym

"jag har": Svårt att säga om det är värt det, det vet du bäst själv. Eftersom jag själv hade en väääldigt jobbig amning första månaderna hade jag i backspegeln använt den bara på hoppet att det kunde underlätta. Nu har jag ju inte problemet längre så nu skulle jag ju inte använda den. Känner inte till något annat (även om somliga skojar och säger att det hjälper om pojkvän "suger ut" den regelbundet )
    Åtminstone tidigare har det gjorts operationer, men eftersom man då klyver de strama mjölkgångarna saboterar det ev amning. Dessutom mycket dyrare än Niplette.

Jag tror det fungerar på de flesta. Sett någon siffra innan. Hittade den inte nu men en del seriösa länkar, till exempel till en ansedd medicinsk tidskrift där den redan för tio år sedan rekommenderas i stället för operation.
    www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi&db=PubMed&list_uids=8124566&dopt=Citation

• Anonym (Jag har...)

Okej.. Anonym, tack så himla mycket! Ska fundera på det. Skulle ifs vara roligt att höra någon som testat...

• dutten

Anonym (Jag har...) *lovar* det gjorde jag inte. Tycker det är synd att det finns tjejer/kvinnor som mår dåligt av hur de ser ut.Hoppas att du hittar en lösningen och/eller ett nytt förhållningssätt till dina tuttar.
    dutten

• Anonym (Jag har...)

dutten: nej, det var det jag förstod! Ja, jag tycker också det är synd. Men det känns som att när man kan göra något åt det på ett änkelt sätt, så hindrar det inte mig att prova.

• Anonym

till anonym (jag har-..)

om jag hade såna bröst som du hade jag vart mäkta stolt

• Anonym (Jag har...)

Ts: Ja, men jag är verkligen inte stolt. För mig spelar det egentligen ingen roll vad andra tycker. Jag är inte nöjd helt enkelt. Precis som du inte är nöjd med dina.

• Chantis48
    Cinnalinna skrev 2005-12-24 22:36:14 följande:

TS:
    det later som att du har tuberösa bröst. Sök pa google pa "tuberous breasts" eller "tuberousity". Jag hade sana bröst innan jag fick en operation gratis av staten klassas nämligen som en "missbildning" vettu.

Skicka meddelande till mig om du vill ha mer info.

Vet hur hemskt det är!

Kan du snälla kontakta mig angående detta. Tror jag har detta problem hur går jag till väga?
Svar på tråden fula bröst.