• Nonac

Ensam mamma söker ensamma mammor!

Hej!

Jag är en ensam mamma på 32 år till en underbar pojke på 3,5 år som jag har lite mer än varannan vecka. Jag känner mig ganska ensam emellanåt då de flesta i min ålder lever i förhållanden och har sitt fokus på familjen vilket är helt naturligt, men för mig som ensamstående kan det bli rätt tomt ibland, därför undrar jag om det finns andra där ute?

Jag bor i norrort, förort till Stockholm och skulle väldigt gärna vilja träffa nya kompisar, ensamma mammor, eller bara ensamma för den delen Glad att promenera och fika med, ha tjejmiddagar, träna ihop, ha playdates med våra barn, gå ut på krogen med eller bara slappa och hänga med.

Mina intressen är att läsa böcker, skriva, träna (gym, spinning, gruppträning eller jogga), shoppa, inredning, laga middagar, gå på restaureng, museum eller någon föreställning och såklart min älskade son Hjärta

Ska vi joina?

• Svar på tråden Ensam mamma söker ensamma mammor!
  • vickan89

Synd att jag bor typ 100 mil från stockholm :P Jag hade gärna vela träffa någon som också är ensam mamma, är ju som du skriver dom flesta som lever i förhållande och då kan man lätt känna sig lite utanför..

• mamman64

Jag bor i närheten och har oxå en son på 3 år
    Söker nya vänner att göra roliga saker tills med min son

Hör gärna av dig...

• Snäckan25

jag bor i helenelund norr om stan och har en son på 1 1/2 år =)

• Emza78

Hejsan,
    jag bor i Växjö å känner oxå att det vore kul att hitta någon mer i samma sits. jag bor ju oxå en bit bort men du är alltid välkommen hit om är ute på resa
    Kram Nettan 

• enastående

Enastående föräldrar i Järfälla är en verksamhet under uppbyggnad med två syften. Det ena är en mötesplats för ensamstående föräldrar, det andra är att träffas och hjälpa varandra att ta hand om varandras barn. 

Lunch/fika lagas tillsammans och bekostas av föräldrarna 25kr/vuxen, 15kr/barn, endast fika 10kr. Ni som vill äta måste föranmäla er senast torsdag samma vecka som en träff är samt meddela hur många som kommer och komma kl. 11 för att hjälpa till att tillaga maten. 

2/10        Fiskgryta med ris
    16/10      Pasta med skinksås
    30/10      Korvstroganoff med ris
    13/11      Rotfruktssoppa med korv
    27/11      Spagetti med köttfärssås
    11/12      Tomatsoppa med cocos och våfflor

Tider för träffarna kommer söndagar ojämna veckor med start den 18/9 mellan kl. 11.00-16.00, lunch kl. 12.00, fri eller styrd aktivitet 13.00-ca 14.30, 15.00-16.00 gemensam fika och avslut.

Anmälan sker till: jessica.bodin@gmail.com 

Välkomna!!!

• telgebo

Jag är ensam med en bebis som väntas den 23/10. Kanske inte är så kul att umgås med en mamma med bebis eller?

Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 26 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • Nonac

Hej förlåt för min frånvaro i tråden men det har varit extremt mycket på jobbet!

"enastående" det är ju en jättebra idé!

• Eva 79

jag är ensamma med 4 barn sen 1 år tillbaka. jag bor på österlen. men hade varit kul att skriva till varandra. har barnen varannan vecka när jag ej har barnen känns det tomt här hemma tystare än vanligt.

• Lolloooo

hej! här är en till väldigt ensam mamma! är 26 år, min dotter är 3.
    har henne jämt, hon har inte haft någon kontakt alls med sin pappa.
    vi bor i västerort...
    skulle va kul att hitta på nått!

• Maddejo

Hej!

Ensamstående mamma, 23år, dotter på snart 3år.
    Bor på söder men har inga problem med att röra på oss för att eventuellt knyta nya band.

Nois - vi har bott i västerort förut och sitter ungefär i samma sits som er. Min dotter har träffat sin pappa lite grann men det finns ett strulig bakgrund där, nu är det över ett år sen sist. Hör av dig om du vill pratas mer.

Ni andra, hör av er ni också!

• Clear1

Jag är 30 och ensam mamma till 6mån bebis!!
    Men jag bor i Skåne, och hoppas hitta nån ensam mamma här!
    M an borde ordna en träff i halvåret för ensamma mammor! Kanske boka ett helt spa för att knyta nya kontakter!

• Rigor

Hej!

Här finns en mamma till en 7 årig pojke. Jag undrar hur och vad ni brukar göra på semestrarna? Är det några här som är singlar med barn som åker bort tillsammans? Eller som vet några andra som gör det?

• Evaoo

Hej! Känner mig också väldigt ensam. Har en son på 9 veckor. Han är helt underbar och snäll men som många andra känner jag mig väldigt ensam på dagarna och skulle gärna umgås med andra mammor för promenader, fika och snacka skit Jag bor i Malmö (211 14). /Eva

Svar på tråden Ensam mamma söker ensamma mammor!