• Bebis sugen

Vilken dag fick ni ägglossning med puregon?

Som rubriken lyder. Undrar också hur vanligt det är att den blir väldigt försenad? Hur många sprutor är vanligast att man måste ta? Ska på vul dag 10.

• Svar på tråden Vilken dag fick ni ägglossning med puregon?
  • yvis75

Vi håller just nu på att försöka bli gravida med hjälp av Puregon och insemination. Jag tog 75E dag 3-13. Dag 10 gjorde jag ett VUL, dag 14 tog jag ägglossningsprutan och dag 15 gjordes insemination. Enligt min läkare är jag lättstimulerad så därför har jag inte behövt ta Puregon så länge. Men det tar ju olika lång tid för olika personer. Dina äggblåsor har säkert blivit större vi nästa VUL Glad

• Bebis sugen

Äggblåsorna var endast 5 mm :( Ska fortsätta samma dos och nytt vul på onsdag.

Hoppas verkligen dom växt till sig lite. Vad tror ni om chansen?  

• Dublinfrun
    Hej bebis sugen!
    Jag har just gjort min 1 a cykel med sprutor (Puregon) och idag har jag blivit inseminerad (IUI)

Har fyllt 43 och borjade med spruta dag 2 i cykeln, dosen var forst 50 men efter 7 dagar visade scan inget och dosen hojdes till 75.Fick komma tillbaka pa scan efter ytterligare 5 dagar-hade aggblasa som var 11 mm samt en till som var lite mindre.Fortsatte 2 dagar till med sprutor med dos 75, vid scan pa dag 18 i min cykel hade en aggblasa vuxit till 18 mm och jag fick order att ta Ovitrelle sprutan for agglossning midnatt dag 19. Sedan var vi redo for inseminationen idag och jag har ocksa agglossning nar som helst och idag ar det dag 20 i min cykel.Normalt brukar jag ha agglossning runt dag 14, verkar senare den har manaden!
    Glomde fraga om det kan bero pa hormon sprutorna att man har ovulation senare....
    Bor i Dublin och gar till en privatklinik, man far betala for allt sjalv i Irland om man inte ar arbetslos...
    Totalt har en manads behandling kostat runt 1000 € (runt 10,000 kr)
    Men funkar det sa ar det vart det!

Hoppas det gar bra for dig, haller tummarna!Skrattande

• Bebis sugen

I onsdags var min äggblåsa 12 mm. Ska fortsätta sputa och komma tillbaka på måndag. Hoppas den är stor nog för ägglossningssprutan.

Dublinfrun skrev 2011-10-10 17:26:38 följande:
    Hej bebis sugen!
    Jag har just gjort min 1 a cykel med sprutor (Puregon) och idag har jag blivit inseminerad (IUI)

Har fyllt 43 och borjade med spruta dag 2 i cykeln, dosen var forst 50 men efter 7 dagar visade scan inget och dosen hojdes till 75.Fick komma tillbaka pa scan efter ytterligare 5 dagar-hade aggblasa som var 11 mm samt en till som var lite mindre.Fortsatte 2 dagar till med sprutor med dos 75, vid scan pa dag 18 i min cykel hade en aggblasa vuxit till 18 mm och jag fick order att ta Ovitrelle sprutan for agglossning midnatt dag 19. Sedan var vi redo for inseminationen idag och jag har ocksa agglossning nar som helst och idag ar det dag 20 i min cykel.Normalt brukar jag ha agglossning runt dag 14, verkar senare den har manaden!
    Glomde fraga om det kan bero pa hormon sprutorna att man har ovulation senare....
    Bor i Dublin och gar till en privatklinik, man far betala for allt sjalv i Irland om man inte ar arbetslos...
    Totalt har en manads behandling kostat runt 1000 € (runt 10,000 kr)
    Men funkar det sa ar det vart det!

Hoppas det gar bra for dig, haller tummarna!

• Bebis sugen

Dubintjejen: Vad spännande! Hur har det gått för dig? Väntan är jobbig. Ha en trevlig helg!

• Dublinfrun

Hej Bebis sugen!
    Nu 5 dagar sedan IUI och urjobbigt att vanta....Normalt brukar jag ha min mens runt dag 25-28 i min cykel, idag ar det dag 25...Man kanner efter minsta lilla grej och hoppas att mensen inte kommer...Obestämd
    Kanner ett dovt illamaende men vet inte om det kan vara effekter av trigger sprutan(agglossningssprutan) for en vecka sedan eller vad det kan vara...Lite ont i nedre ryggen ocksa men det har jag alltid innan mensen med.Det struliga ar ju att amnga sympton ar samma for graviditet och mens...Skrikandes
    Hoppas din aggblasa vaxer sig storre!Min vaxte ju fran 11-18 mm pa bara nagra dagar extra med Puregon-haller tummarna for dig!
    Ha en trevlig helg du med Glad

• Bebis sugen
    Dublinfrun skrev 2011-10-15 17:51:04 följande:
    Hej Bebis sugen!
    Nu 5 dagar sedan IUI och urjobbigt att vanta....Normalt brukar jag ha min mens runt dag 25-28 i min cykel, idag ar det dag 25...Man kanner efter minsta lilla grej och hoppas att mensen inte kommer...Obestämd
    Kanner ett dovt illamaende men vet inte om det kan vara effekter av trigger sprutan(agglossningssprutan) for en vecka sedan eller vad det kan vara...Lite ont i nedre ryggen ocksa men det har jag alltid innan mensen med.Det struliga ar ju att amnga sympton ar samma for graviditet och mens...Skrikandes
    Hoppas din aggblasa vaxer sig storre!Min vaxte ju fran 11-18 mm pa bara nagra dagar extra med Puregon-haller tummarna for dig!
    Ha en trevlig helg du med Glad
    Hoppas du är gravid! Ja det är ju dessvärre så lika symtom, eviga väntan också. Tänk så mkt tid man lgger ner på barnverkstan ;)

Jag har varit på vul idag och en äggblåsa var 22 mm dvs dags att ta äl spruta ikväll :) Är så glad och förväntansfull!

Har inte haft äl på flera år, men man ska vl inte ha för höga förväntningar, men glad iaf att det verkar fungera med sprutorna.

Håller tummarna för oss båda nu. Dags för middag.   
  • Dublinfrun

Hej bebis sugen!
    Vad kul att det ar dags for din trigger spruta!Glad 
    Bra att din aggblasa hade vuxit till hela 22 mm-ett gott tecken att kroppen fungerar som den ska.
    Var positiv, jag haller tummarna for dig.
    Min mens har fortfarande inte kommit och idag ar det 8 dagar sedan IUI...Dag 28 i cykeln och normalt har jag mens nu.
    Har lite kramper i magen, ryggont, mar lite illa och ar otroligt trottObestämd
    Hmm, men jag vagar inte hoppas ngt annu...
    Testar tidigast pa mandag, 2 vecor efter inseminationen.
    Varje dag utan mens= hoppet vaxer...

Ta hand om dig nu och lycka till!

Dags for en kopp te nu!

Kram

• sorg80

hej

har också börjat ta puregon, dag 10 och ingenting har hänt.. hur har det gått för er? behöver lite hopp. 

• sorg80

ok tack, men blev du gravid eller?

Svar på tråden Vilken dag fick ni ägglossning med puregon?