• Myra

Puregon/menapur, Hur mognar era ägg under stimuleringen?

Jag kor med 2.a kuren puregon. Första kuren med 50ie och behövde  jag bara spruta i 5 dagar när jag fått ett lagom stort ägg. Blev ingen graviditet då.

Nu är jag mitt i 2:a kuren puregon och på 6:e dagen vid vul så hade jag två ägg. Ett på runt 9 och ett på 10 så jag fick fortsätta med sprutor 4 dagar till. Så idag var jag på vul igen men dom hade inte växt något alls sen förra gången. Läkaren sa att det var helt normalt men det kändes ändå lite konstigt att dom inte växt något alls sen sist. Hon frågade om jag hade haft ägglossning nu men det visste jag inget om, har inte känt av någon äl. Det var troligen inte så men läkaren ville nog bara kolla upp.
    Så jag får nu höja dosen från 50ie till 75ie och ska tillbaka på torsdag igen. 

Någon mera som har erfarenhet av att äggen inte växt något mellan VUL?? 
    jag trodde inte dom kunde ta en "pause" när man kör med sprutor. Så jag blev lite paff.
    Känns inte så lovande längre. 

• Svar på tråden Puregon/menapur, Hur mognar era ägg under stimuleringen?
  • LiaDiza

Idag ska jag på ett nytt vul, hoppas verkligen att de har växt till sig nu så jag kan få ta äl-sprutan! Hur gick det för dig Myra? Hade du ägglossat?

• Myra

Jag hade ägglossat av mig själv enligt blodprovet. Så bara hoppas att vi blir gravida på det ägget. Så nu 1,5v till kunna ta gravtest.

Håller tummarna för vul idag.

• LiaDiza

Ja men det var ju rätt positivt ändå =) Hoppas ägget var tillräckligt stort men det var det säkert =) Spännande!! Uppdatera så fort du vet något!

• Skuttan83

Vet ni om Ovitrelle ger falska svar på äl-test? tog ett som var positivt i tisdags men vet inte om jag kan lita på det! grav test kan ju vara falska upp till 10 dagar. någon som vet? En till fråga efter att man äl hur lång tid har man då på sig att befrukta ägget?

Håller tummarna för alla nu!

• LiaDiza

Ja om du läser på fass.se så står det att Ovitrelle KAN ge falska plus på gravtester men om det gör de på äl-tester vet jag inte. Det stog nog ingen om det iallafall... Efter ägglossning så ska man helst bli befruktat inom 24 timmar men helst 12! Så sa de i allafall när jag läste min gynekologi-kurs (läser till sjuksköterska). Men om alla säger lika det vet jag inte. Håller alla tummar jag har för dig!

• LiaDiza

Äggblåsorna hade inte växt någonting på vul i torsdags =/ Var tillbaka igår och hade då en äggblåsa på hela 17mm =D Fortsätter spruta tills imorgon och imorgon klockan 18.00 tar jag ägglossningssprutan! Jag kan inte fatta att det är sant, såhär "långt" har vi aldrig kommit tidigare! Jag tänker vara sjukt positiv och glad även fast jsg vet att det kan gå åt helvete för jag tror att kroppen mår bättre om jag är glad och positiv =) Nu hoppas jag verkligen att det här är ägget vi väntat på i 5 år! Hur går det för er andra?

• Skuttan83

Lycka till LiaDiza! vad spännande Glad

Jo jag misstänker att äl-test också blir falska. Kollade faktiskt ett idag bara för att se om de fortfarande ragera på Ovitrelle sprutan, men det gjorde den inte var alltså negativ. Efter torsdag kan jag kolla gravtest men vågar inte hoppas för mycket. Vi får se.

• LiaDiza
    Skuttan83 skrev 2011-09-27 17:11:24 följande:
    Lycka till LiaDiza! vad spännande Glad

Jo jag misstänker att äl-test också blir falska. Kollade faktiskt ett idag bara för att se om de fortfarande ragera på Ovitrelle sprutan, men det gjorde den inte var alltså negativ. Efter torsdag kan jag kolla gravtest men vågar inte hoppas för mycket. Vi får se.
    Hur gick det Skuttan83?? Är så nyfiken!!
  • Skuttan83
    LiaDiza skrev 2011-10-04 15:04:24 följande:
    Hur gick det Skuttan83?? Är så nyfiken!!
    Det gick inte alls, fick mens i söndags =( så det är bara att hoppas på nästa försök! måste tyvärr vänta en månad emellan pga att jag inte har egna spontan blödningar utan hormonstimulerade. Så om ca en månad så kör vi igen.

Hur går det för er andra?
  • LiaDiza
    Skuttan83 skrev 2011-10-05 11:09:20 följande:
    Det gick inte alls, fick mens i söndags =( så det är bara att hoppas på nästa försök! måste tyvärr vänta en månad emellan pga att jag inte har egna spontan blödningar utan hormonstimulerade. Så om ca en månad så kör vi igen.

Hur går det för er andra?
    Okej, då håller vi tummarna för nästa försök =) Det är nu 1 vecka sen jag tog äl-sprutan så jag tar väl ett gravtest om en vecka och håller tummarna till dess.
  • Myra

Hej alla.

Förra omgången gick inte vägen när jag sprutade så många dagar och hann ägglossa innan jag tog äl sprutan. Sen kom menen bara efter en v efter ägglossningen. så jag började om ganska snart igen. Tog första sprutan förra fredagen och var på vul i Onsdags och då hade ägget växt till 14mm redan. snacka om skillnad mellan gångerna. Första gången behövde jag bara spruta 5 dagar. Så jag ska ta ägglossningssprutan i morgonbitta så doktorns order, sex hela helgen..;)
    Det här är tredje försöket med puregon för oss, dom 2 första kände jag att det inte skulle gå vägen. Men det här gången så känns det otroligt bra och jag har en positiv känsla i kroppen. Hade samma känsla när jag plussade förra året som sen tyvärr blev missfall. 
    Nu jäklar är det våran tur efter 4 år att få ett litet barn.
    så nu blir det 2v lång väntan på BIM.

Svar på tråden Puregon/menapur, Hur mognar era ägg under stimuleringen?