• logicalmind

Gran Canaria, va ska man tänka på?

i jul ska vi åka till gran canaria va ska man tänka på att ta med sig , vi har 2 barn som ska med. dom är då 1 år 9 mån och en på 6 år.

hur är vädret då? nån som vet?

• Svar på tråden Gran Canaria, va ska man tänka på?
  • iolanthe

Jo, en sak, deras rom Arehucas är helt otroligt god, så köp en flaska och blanda med cola så ni har nåt att smutta på när barnen sover .

• iolanthe

Har läst genom dom andra svaren nu och jag håller med om att det är onödigt att åka till Teneriffa för att gå på zoo. Det finns ju Palmitos Park utanför Maspalomas. Det som vi ska göra denna vinter som vi inte gjorde sist är att besöka Palmitos Park, åka till Maspalomas och se sanddynerna och åka till Puerto Rico och åka båt till Puerto de Mogan. Och vill ni shoppa kan jag absolut rekommendera Las Palmas. En helt underbar stad och på shoppinggatan Triana finns i stort sett allt. Det som är bra med Las Palmas är att det är som en vanlig stad och inte speciellt turistig.

• logicalmind

vi ville till zoopå teneriffa just för att dom hade späckhuggare! min dröm är att se dom =)
    jag har vart på gran canaria när jag va liten och då hade dom så man fick åka ubåt nån som vet om den finns kvar?

jag bryr mig inte så värst mycke om det är varm eller inte huvudsaken är att man har kul.

• Noom

Här är ännu en som ska åka till gran canaria i december med man och vår ettåriga dotter!
    Ska bo i bungalow på  Los Arcos på Playa Ingles, har bott där innan och kan rekomendera det om man är ute efter att fixa egen mat isv.
     Palmitos Park har jag varit och besökt många gånger men jag tror inte en 1åring uppskattar fåglarna..eller?

Vet någon hur det är med barnstolar? Eller det kanske är bra att ta med en Sack´n seat? Man har ju inte tänkt på sånt innan då man inte hade barn!

Vi får hålla tummarna att vi alla får fint väder :)    

• Liberté

Vi åker också i december

Sitter och gör packlista nu faktiskt- kan lägga in här när jag är klar om någon vill se! Aldrig varit där tidigare, bara varit på teneriffa innan vi fick barn.   

• Machapuchare

Nu har vi kommit hem efter en helt underbar vecka på Gran Canaria. Vädret var kanon, 22-25 grader och strålande sol nästan hela tiden. Vi badade massor, det var skönt i vattnet (ungefär som svensk sommar temperaturmässigt). Barnen badade i länge både i hav och ouppvärmd pool (de är tre och sex år).
    Tyckte att solen var "lite lagom" stark. Smörjde barnen med faktor 30 på morgonen och de brände sig ingenting trots att de var utan solskyddströjor nästan hela tiden. 1-åringen hade solskyddskläder och faktor 30 på det som stack ut, det fungerade bra.
    Vi åt ProBiomax probiotiska tuggtabletter (finns på Apoteket) och ingen blev dålig i magen.
    Stranden vi bodde vid; Playa de los Amadores, är verkligen fin!

Fråga gärna om ni undrar något!

• Linmin

Vi åkte till Gran Canaria då sonen var nästan 2 år. Vädret var perfekt , det var 20-25 grader hela veckan. Solskyddskläder och alvedon rekommenderar jag att ta med.. Ha det så roligt!

• sagofröken

Vi åker i övermorgon, verkar vara fint väder! Har fått hjärnsläpp på hur mycket (och vilka) kläder jag ska packa till ettåringen, har bara en himla massa bad- och solskyddskläder i väskan Drömmer

• sagofröken
    Machapuchare skrev 2012-01-09 19:14:38 följande:
    Vi hade med för få långärmade tröjor/Boda till ettåringen.
    För att det var kallt eller som skydd mot sol?
  • sagofröken

Eh, kanske dum fråga...men finns det mygg? Så mycket att en liten som sover i vagn behöver myggnät? När folk säger "vädret är som svensk sommar" så tänker jag bara mygg, mygg, mygg Flört

• logicalmind
    sagofröken skrev 2012-01-09 18:20:53 följande:
    Vi åker i övermorgon, verkar vara fint väder! Har fått hjärnsläpp på hur mycket (och vilka) kläder jag ska packa till ettåringen, har bara en himla massa bad- och solskyddskläder i väskan Drömmer

på dagen var det varmt mellan 20 25 grader men på kvällen svalare  så lite tjockare tröjor och byxor är bra att ha med.

sagofröken skrev 2012-01-09 22:02:42 följande:
    Eh, kanske dum fråga...men finns det mygg? Så mycket att en liten som sover i vagn behöver myggnät? När folk säger "vädret är som svensk sommar" så tänker jag bara mygg, mygg, mygg Flört

jag såg en mygga sista dagen vi var där så jag tror inte du behöver de. men ta med om du känner dej osäker mygg nät kan ju vara bra som skudd för solen oxå!

• Machapuchare
    sagofröken skrev 2012-01-09 21:20:38 följande:
    För att det var kallt eller som skydd mot sol?

Det var ganska kyligt på kvällen och på dagen som skydd mot solen (det var inte heller alltför varmt för att kunna ha tunn långärmad på dagen).
Svar på tråden Gran Canaria, va ska man tänka på?