• Filidam

Svullnad i fingrar?!

Hej! Jag har en fundering kring svullnad. Under min grvaiditet fick jag mycket vätska i kroppen de sista veckorna innan min son föddes. Det var framförallt händer, fötter och ansikte som svullnade. Ganska snabbt efter förlossningen försvann det mesta av svullnaden dock inte den i fingrarna :( min son är nu ca 5 veckor och jag har fortfarande svårt att få på mig ringen. Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta innan svullnaden i fingrar försvinner??

• Svar på tråden Svullnad i fingrar?!
  • Arbetsmyran

Min lilla tjej är sju veckor o jag kan heller inte få på mig alla ringar som jag hade innan, ändå är vätskan i resten av kroppen borta...

• Kamelians

För mig har det tagit ett halvår att komma i mina ringar igen! Dock tror jag inte att det var så mycket vätska, utan mer själva lederna som svullnade... 5 veckor är ju ingen tid alls - håll ut!

• Filidam

Arbetsmyran och kalaspuffan: då får jag lugna mig lite :) det kanske är lederna som är lite svullna då!

• Kamelians
    Filidam skrev 2011-09-16 12:34:18 följande:
    Arbetsmyran och kalaspuffan: då får jag lugna mig lite :) det kanske är lederna som är lite svullna då!
    Det tycker jag absolut att du ska göra! Men jag vet, jag var likadan efter min förlossning - trodde att allt skulle återgå till det normala så fort lillan hade ploppat ut! Lycka till, du ska se att du får tillbaka dina normala fingrar, även om det tar lite tid.
Svar på tråden Svullnad i fingrar?!