Andrew A skrev 2011-09-16 10:33:22 följande:
Bra fråga - löser du det så kan du räkna med detta:
www.nobelprize.org/
Är det så att man slutar att prata och vi tar varandra för givet. Den oändliga tröttheten och vardagen gör sitt.
Men fakta gäller: Det är opartiskt när man försummar varandras intimaste behov. Det för oss inte närmare utan istället glider vi mer och mer isär. Finns inget förhållande som kommer hålla i längden när förståelsen är borta och lusten hamnar på kylning eller kokar torrt. Hade vi en förståelse på hur vi mår och vad vi längtar efter (sova, vila, duscha, sex) så skulle vi aldrig behöva känna oss obekräftade och osedda. Praktiska saker i vardagen gör ofta att man glömmer bort sin sexuella längtan - men det är viktigt att man jobbar på den. Ingen annan kan bäras för det ansvaret.
Men vardagen fanns innan också, men man prioriterade kärleken i början?
Nopp, du har rätt. Ingen annan kan bära det ansvaret än ensjälv.
Men en fundering. I naturen är det ju lite så att allt handlar om fortplantning, alltså undermedvetet baseras allt på just fortplantning och avkommans säkerhet. Eller?
Vore det då inte säkrast för avkomman om kvinnan höll hårt i mannen och fortsatte att känna lust? Det är ju trots allt i regel kvinnan som "kokar torrt" och 70% av kvinnorna tar steget till separation. Detta går ju liksom inte ihop?
Konstigt också att man inte går igång på sin egen makes ansträngningar att få till det men däremot blir man väldigt tänd på "krogen-Leffe" som inte gör ett jota hemma.... varför är det så då?
Nu vet jag ju att många män också "kokar torrt" men tog dessa exempel just för att i mina kompiskretsar hör jag mest att kvinnorna ledsnar på den feta slusken som jämt sitter vid datorn.