• Anonym (otrogen o jävlig)

Hittat lusten igen eller har ni skilt er?

Ser att det är många trådar om minskad lust. Jag känner igen temat...

Det jag är nyfiken på är om det är någon som har hittat sin lust igen och hur det har gått. Jag är inte attraherad av min man längre och har i en längre period, (vi snakckar år) försökt hitta tillbaka och bli attraherad av honom igen. Men det går inte. 

Vi kan ha sex, jag kan bli lite kåt och få orgasm men det är helt utan känslor från min sida. Jag måste fantisera massor och verkligen fokusera för att komma. Jag längtar aldrig efter sex med honom längre.

Vad ska man göra? Fortsätta i samma lunk och vara nöjd med att man har en snäll man som är en fantastisk pappa och min bästa vän? Eller ska man bryta upp??? 

Jag har tidigare tänkt att det är väl såhär det blir. Jag kanske inte är så sexuell av mig? Den sexuella lusten avtar kansek i alla förhållanden?
     Men nu har jag hittat en man som gör mig kåt,glad och tacksam igen. Han är helt underbar, vi har det otroligt bra ihop och han kan verkligen få igång mig. Det har fått mig att inse hur mycket jag saknar sex. Jag saknar att känna åtrå till en man och jag saknar att vara kåt och längta efter sex. När min man kysser mig nuförtiden blir jag äcklad och de få gånger som vi har sex blundar jag och hoppas att han ska bli färdig, allt medans jag kämpar mot tårarna. Så vill jag inte ha det!!!

Å andra sidan så tänker jag på våra två små barn. Jag måste kämpa på för deras skull!!! Min man är ju snäll så jag kan inte klaga. Sen att jag kommer vara olycklig för att jag inte får vara med den man som jag har blivit så förälskad i (jag tror faktiskt att jag älskar honom) får jag bara leva med. Olycklig men så länge barnen slipper skilda föräldrar så är det så det får bli?

Väldigt osammanhängande detta märker jag.           

• Svar på tråden Hittat lusten igen eller har ni skilt er?
  • Anonym

Börja ta upp problemet med din man och se om ni kan komma på någon lösning. Spexa till sexet lite?

• Anonym (hmm)

Vad har du (ni) gjort för att försöka hitta tillbaka? Har ni pratat om det och försökt ordna din lust tillsammans? Eller har du enbart försökt på egen hand?

Har ni provat att (tillsammans) gå till någon utomstående (sex&samlevnadsmottagning, sexolog, familjerådgivning) för att få hjälp?

• Andrew A

I mina ögon har din man redan förlorat mot denna nya spännande kille som får dig kåt, glad och tacksam. Din man kommer alltid att kämpa i underläge om din uppmärksamhet. Jag misstänker att din man inte vet om att han har fått en konkurrent där ute? Spelar han på samma villkor? Jag tycker du skall stanna upp och verkligen fundera på hur du vill ha det. Fundera också på om du är beredd att bli helt singel om det visar sig att din nya kille och du inte alls stämmer ihop när förälskelsen har lagt sig och vardagen kommer. Din man verkar fantastiskt på många sätt, han tar bra hand om barnen och är din bästa väg. Om du känner att du har gjort allt och varit ärlig mot dig och din man att hitta tillbaka och gjort seriösa försök då tycker jag du skall gå på din magkänsla.

• Anonym (otrogen o jävlig)

Vi har inte pratat med någon utomstående om detta emn vi har pratat om det sinsimellan. Temat har kommit upp med jämna mellanrum under flera års tid. Och nu i sommar frågade han mig om jag inte är attraherad av honom längre och då svarade jag (ântligen) ârligt att nej, det är jeg väl egentligen inte.

Jag/vi har försökt med diverse hjälpmedel, massagestavar, penisringar, erotiska noveller, porrfilmer, böcker, you name it. Ser vi på porrfilm så kan jag ju bli inspirerad men jag blir inte sugen på honom för det. Vi har också hat sex även om jag inte har haft lust, det sägs att ju mer sex man har desto mer vill man ha. Men för att det ska fungera så tror jag att det måste ligga en del attraktion i botten. 

NAturligtvis har jag fruktansvärt dåligt samvete för att jag har träffat en ny. Och jag vet att jag inte ger min man en ärlig chans när jag bara tänker på den nya hela tiden. Så jag försöker att inte träffa honom men vi är kollegor och ses alltså varje dag. Jag har flera gånger försökt bryta med den nya, smärtsamt för oss båda men jag har tänkt att jag måste det för att se om det verkligen är helt dött där hemma. Någonstans kan vi kankse hitta tillbaka. Men jag är egentligen rädd att vi har blivit bästa kompisar. Vi har länge kallat varandra för bästa kompisar som har sex men nu så är sex biten väldigt liten.

Ett liv som singel skrämmer mig inte så mycket. Jag inser att det skulle vara ensamt i perioder men att starta om, hitta nya helt egna vänner och att göra det jag vill känns ganska bra. Hitta tillbaka till mig själv igen. 

Väldigt ¨ånga tankar som snurrar runt i huvudet...              

• Anonym (M2)

Jag har skiljt mig, ville inte leva med en kamrat vars enda syfte var att ta hand om barn tillsammans med mig. Jag vill ha bus och lek. Kunna ligga och kramas och naturligtvis ha hett sex. Jag hittade inte min nya partner förrän efter att vi hade separerat.

Svar på tråden Hittat lusten igen eller har ni skilt er?