Vill vara ledig fran jobbet en helg, sjukanmala sig okej???
Hej!
Jag anser mig sjalv ha ganska sa hog arbetsmoral och jag ar usel pa att ljuga. Nu har jag fatt reda pa att en speciell sak (for mig) kommer intraffa nasta helg. Jag ar gravid och detta kommer vara sista gangen jag har chansen att ga pa ett sadant har event innan barnet kommer. Det kanns extremt viktigt for mig att fa ga.
Nu ar det sa att jag ar schemalagd till att jobba den helgen. Eventet ar i en annan stad.. om en veckas tid.
Funderar nu pa om jag ska tala med chefen pa Mandag om saken, forklara hur viktigt det ar for mig... grejen ar att jag da riskerar att fa ett nej eftersom de inte har overdrivet mkt personal som ar sugna att jobba.... eller om jag ska latsas som ingenting och ringa in Fredag kvall och vara "sjuk"
Vad anser ni? Vill garna ha arliga asikter, skit att gora som jag gor/egoistiskt eller okej??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-16 15:23
Okej... jag har bestamt mig nu. Kommer till att prata med chefen pa Mandag och hoppas pa det basta. Att nagon kan byta med mig eller att jag kan fa obetald ledighet. Far helt enkelt bita i det sura applet om det nu blir sa att jag far ett nej. Inte vart att ljuga och riskera att det kommer fram eller att se mina trotta medarbetare i ogonen veckan darpa.