mamma till tre busungar skrev 2011-09-17 14:15:53 följande:
Tanklöshet tror jag är det dåliga svaret
Vi har vä tänkt att det kanske inte är så mycket att ta en konflikt om (konflikter och svåra situationer har vi hemma ändå så det räcker då vi har ett barn med autism) om barnen velat ta med godispåsen ut. Men nu när jag läser det du skriver så inser jag att vi nog ska låta bli det
Dock har de aldrig fått springa omkring medan de äter pga risken att sättta i halsen. De har bara suttit ute ibland med godiset.
Ja det förstår jag. Grannbarnen både springer, gungar och åker sparkcykel samtidigt, antar att de kanske inte är mer rädda om sina barn ändå. Sitta ute i sin trädgård eller på picknick säger jag ju absolut inget om.
Allergier förstår jag att alla inte tänker på, om man inte har allergiska barn själv. Men vet man om att det finns i huset bredvid så borde man kanske tänka till lite? Det är väl mest pga det som jag irriterar mig extra mkt på det. Jag menar det fyller väl ingen viktigt funktion för ett barn att sitta ute i sandlådan med en godispåse eller springa runt med en klubba så då skulle man ju faktiskt kunna skippa det egentligen.
Tack för ditt uppriktiga svar =)