Ni med barn vars ena förälder inte är närvarande, vad gör man?!
När jag blev gravid så hade jag och min sons pappa precis gått ifrån varandra.
Vi var heller inte överens om graviditeten skulle fullföljas eller inte.
Men tillslut gjorde jag ett val och gick vidare med graviditeten.
Varför har inte med saken att göra utan jag följde mitt eget hjärta, punkt slut!
Min son föddes väldigt mycket för tidigt och fick spendera sina första månader på sjukhus.
Jag och pappan började komma väldigt bra överens ca. två månader innan vår son kom och han var med vid förlossningen och allt.
Men efter ca. två veckor började han fibbla och dök inte upp på sjukhuset när han skulle utan då kom fotboll och festande mellan hela tiden.
Jag blev såklart förbannad och irriterad och talade om för honom att han fick faktiskt välja vad som var viktigast.
Och nej, det var inte att jag inte "lät" honom göra någonting och pushade heller honom inte att vara där varje dag utan blev arg när han inte dök upp när vi hade bestämt.
Efter det grälet så tog han ett ordentligt avstånd och jag hörde inte ett ljud från honom.
Men efter ca. 2 månader så blev vår son väldigt sjuk och mycket hemskheter hände runt omkring så då tog jag kontakt med honom igen och ville att vi skulle komma överens och att han skulle finnas där för sitt barn, jag öppnade alltså dörren för honom även om den aldrig hade varit stängd.
Det började bra och höll i typ en vecka sen så var det samma sak igen och denna gången brydde jag mig inte ens om att överhuvud taget säga till honom men han försvann av sig själv ännu en gång.
Sen dess har han inte träffat sin son alls och detta var i juli 2010.
Han hörde varken av sig till jul eller när han fyllde 1 år.
Jag har inte försökt kontakta honom heller utan har lagt bollen på hans spelhalva.
Men nu i veckan så läste jag ett reportage i tidningen om just barn (som nu var vuxna) vars ena förälder inte fanns i deras liv och hur det hade påverkat dom.
Det var oerhört ledsamt att behöva läsa eftersom många hade känt sig så oönskade ocg sett det som att det var fel på dom.
Detta gav mig en stor tankeställare... Jag vill ALDRIG att min son, mitt allt ska känna sig oönskad, utav någon!
Jag talar alltid om för honom hur speciell han är och hur otroligt mycket jag älskar honom!
Men vad händer när han blir äldre och börjar fråga?
Vad säger jag då?
Hur kommer han känna?
Nu sitter jag här med min sons pappas nummer, som jag letat upp och vet inte vad jag ska göra?
Är det lönt att ens ringa?
Kommer han förstå bättre denna gången eller kommer det bli ännu en besvikelse?
Vad gör jag?!
Jag har själv en pappa som jag visserligen har bra kontakt med men som ofta avbokade våra träffar för andra saker och höll inte det han lovade och vet hur fruktansvärt illa jag tog det.
Jag har alltid, fram tills nu, försökt glänsa i min pappas ögon och aldrig vara till en besvikelse och det har verkligen varit piss!
Så, ni ensamma föräldrar.... Vad i h*lvete gör man?