• Anonym (Kyss mig !)

Kyss mig - Filmen

Ja den utspelar sig faktiskt i mitt liv just nu. Fast inte riktigt, helt sjukt faktiskt....

Jag har träffat en tjej på QX (eller lltså vi hjar börjat snacka bara), jag tänkte att hennes bild var bekant, men funderade inte så mycket över det, tänkte att de kanske är att ja vart inne på hennes sida förr.
    Så vi hr börjat snacka lite, tills de slog mig att hon heter samma som pappas tjejs dotter.
    Jag vcar tvungen att gå in på hennes facebook och givetvis har de samma bild där (inte i profilbild) men i albumet.

Jag har inte sagt något till henne än, men ska göra

Probilbilden på qx är inte så tydlig och inte min heller.
    Vi har träffats typ en eller två gånger innan men det slog mig aldrig att de var hon.

Jag fattar inte hur det kan ske, världen är så sukt liten..

Nu undrar jag hur ja går vidare, vi har ju bara snackat så det är inget serilöst ännu men kanske kan bli.
    Jag gillar inte hennes mamma (och i och för sig gillar ja inte min pappa spec mycket heller faktiskt om ja ska vara ärlig).

Hur ska ja göra, de kommer ju komma lite kalas snart (typ jul och sånt) då ja kanske måste träffa min pappas tjejs barn och ja känner att ja måste berätta för henne vem jag är snart !!!

Åhh sån ångest.
    Vad ska jag göra, någon som bara kan bestämma för mig !!!  

Hur kan världen vara så liten, jag är ganska kräsen och har ratat många på QX och jag har sökt i hela länet så de känns rätt sjukt att vi just har börjat snacka !!! 

• Svar på tråden Kyss mig - Filmen
  • Anonym (Bumble Bee)

Usch, vilken jobbig situation! Har ingen aning om hur ni ska lösa det, men det bästa är ju att du berättar för henne omgående hur det ligger till. Du kan inte fortsätta prata med henne utan att berätta vem du är det kommer bara bli jättekonstigt i framtiden, oavsett vad som händer.

Du kanske kan se det som en bonus att ni redan har börjat lära känna varandra och att du gillar henne som person, så får ni väl se vart det hela leder efter att ni pratat om det. Det finns ju en stor risk för att det blir komplicerat om ni skulle inleda ett förhållande och era föräldrar fortsätter vara ihop, men det är ju inte varken förbjudet eller omöjligt.

• Anonym (Kyss mig !)

Japp skickade ett medelande till henne på facebook nu, lade även till henne som vän där.
    Alltså jag tycker ja känner henne bättre genom QX, vi har bara träffat två gånger på kalas typ och inte alls sagt mycket till varandra, eftersom jag inte gillar hennes mamma spec mycket och även har rätt kass relation med min pappa (han är största homofoben desutom) så känns de ännu mera jobbigt.
    Han har dock emot allt andra gör och tänker, homofob, rasist, handikappade (lustigt eftersom han har en dotter som är homosexuell, en son som är multihandikappad och en dotter tillsammans med en utländskkvinna).. Hmm ja ja de var lite sidospår...

Japp får se hur hon reagerar på facebook medelandet, hoppas verkligen inte det avskräcker henne från mig, fast egentligen var de ju oundviligt, hade blivit jobbigt i framtiden annars..

• Anonym (Bumble Bee)

Om hon är någorlunda normalt funtad Skrattande så borde det väl inte avskräcka henne från dig, snarare borde hon ju uppskatta din ärlighet. Förhoppningsvis kan ni bygga vidare på en fin vänskaps- och släktrelation i alla fall även om det inte skulle bli något mer mellan er.

De allra flesta föräldrar önskar nog att deras barn ska få leva friska okomplicerade liv, men ibland blir ju inte livet som man har tänkt sig och det verkar som att din pappa har svårt att acceptera det. Många människor känner skam över att inte vara "normala" och "som alla andra" och människor hanterar ju sånna känslor på många olika sätt, tex genom förnekelse eller som din pappa som är utåtagerande för att skydda sig själv. Det kanske är lättare att själv vara homofob än att stolt stötta sin homosexuella dotter mot andras homofobiska åsikter... Dvs att gå den enkla vägen och följa "strömmen". Jag är inne på ganska känsligt område nu, så jag hoppas att jag inte har uttryckt mig allt för klumpigt men jag är ganska trött och då är det lätt att det blir fel. Försöker nog mest spekulera kring hur din pappa tänker.

För övrigt så måste man ju inte umgås med sina föräldrar när man är vuxen (jag vet iofs inte hur gammal du är?), jag har själv valt att ha lite distans till mina föräldrar. Flyttade 50 mil ifrån dem när jag gått ut gymnasiet för att inte behöva träffa dem allt för ofta och pratar i tfn kanske 1 gång i mån, och det funkar bra för mig. Jag gjorde det bla för att vi har väldigt olika åsikter kring väldigt mycket, bla homosexualitet.

Svar på tråden Kyss mig - Filmen