hur mycket kostade erat dop/namngivning?
Som rubriken lyder.
Vi ska ha dop om två veckor och har ca 50 gäster.. känns som det kommer gå på lite, så kanske finns någon med lite tips på vad man kan ha ist för vissa saker o.l. :)
Som rubriken lyder.
Vi ska ha dop om två veckor och har ca 50 gäster.. känns som det kommer gå på lite, så kanske finns någon med lite tips på vad man kan ha ist för vissa saker o.l. :)
Vi hade 30 gäster. Buffé, tårta och vin. Gick på några tusen, kanske 5000 kr.
Vi gjorde pajer och sallad och hade tårta och kaffe efteråt. Tror det var ca 20 gäster båda gångerna. Ca 500 per gång skulle jag tro att det kostade.
Det ända som kostade för oss var doplokalen. Min mamma och svärmor gjorde tårta och bullar och allt så att vi slapp. Klänningen kostade 400 och den sydde jag själv :)
Så sammanlagt blev det 800 för oss
Vi hade dopet i vår sommarstuga! Hade salladsbuffe, sen hade några släktingar bakat bröd till samt pajer till efterrätt! Vi lade 1000 kr på mat å dryck vi va 25 stycken
Vi var 35 och lokalen vi hyrde kostade 2000, då ingick fikat (det var ett konditori). Sen var det finkläder till dottern och vackra ljus att tända som kostade några hundra, men totalt gick det inte på mer än 2500.
Var också 50p, buffe, vin, läsk, öl, cider och tårta samt partytält, ca 2-3000kr.