• Anonym (ledsen)

tappat sexlusten helt! mår så dåligt

Jag har tappat suget HELT! Jag hade aldrig kunnat tro de själv men så är de. 2 ggr har vi haft sex sista månaden och jag hade egentligen inte ens lust. Jag älskar min särbo inget har hänt i vår relation och vi har vart tillsammans i 6 år. Aldrig att de har vart så här utan förklaring. Och jag vet inte vad jag ska göra för jag mår så dåligt över de. Helt plötsligt från ingenstans känner jag mig så sjukt osäker, jag känner mig ful och oattraktiv. Känns som att jag är fullständigt värdelös. Och detta helt utan förklaring! Inget har skett som jag kan "skylla" de här på och min kille stöttar mig och försöker på alla sätt och vis att få mig att känna mig bättre till mods men... De spelar ingen roll för jag känner mig fortfarande jätte oattraktiv och har verkligen Noll lust. Bara så där utan vidare gick jag från "konstant" sug till noll. Hur hittar man lusten igen?

• Svar på tråden tappat sexlusten helt! mår så dåligt
  • Anonym

Samma har hänt mig!
    Sedan vårt andra barn föddes 2008, har jag typ aldrig någon lust. Det är skitjobbigt. Jag fattar inte vad som hände! Jag älskar min sambo, vi ska gifta oss och jag kan aldrig tänka mig att vara med någon annan.
    Nu går jag istället och irriterar mig på de situationer som uppstår t.ex. så kanske jag känner mig lite p G (för första gången på två månader) och så säger han " Ska vi inte gå..." hint hint, varpå jag tvärvänder och ABSOLUT inte vill. Som någon konstig trots...
    Den som har någon lösning eller varit med om liknande och fått tillbaka lusten får gärna dela med sig av sina erfarenheter!

• Andrew A

Har ni funderat på sexualterapi? Som Masters och Johnsons sexualterapi?

Tanken här är att för en bestämd tid ( några veckor, någon månad ) avstår ni från att ha sex tillsammans. I stället övar ni i att ge och ta emot fysisk ömhet. Detta hjälper er att komma ur den prestationscirkel som hela tiden förvärrar era svårigheter.

Svar på tråden tappat sexlusten helt! mår så dåligt