• SOL123

Uppdelning av kläder?

Ni som har barn som bor hos pappa ibland och mamma ibland, hur gör ni med kläder? Kläder man har inne och kläder man har ute? Har ni dubbla uppsättningar av allt? hur funkar det?
    Jag separerade för ett tag sedan men det är först nu som vi kommit in i vardagen och vi tycker det är supersvårt att få till nåt bra system. Då blir grejerna kvar hos pappan o sen har jag inget att ta på dem etc...

Jag har barnen mest men pappan har dem ett par gånger i veckan.

• Svar på tråden Uppdelning av kläder?
  • kramis02

innan hade vi barnen varannan vecka och då köpte han kläder till barnen som han hade enbart hemma hos sig och jag köpte kläder till barnen som jag hade hos mig förutom ytterkläder det turades vi om om att köpa.
     men nu har han barnen bara varannan helg och han betalar underhållsstöd så då står jag för allt som har med kläder att göra, så den helgen han ska ha dem brukar jag skicka med kläder.
    det enda jobbiga kan vara att nåt blir kvarglömt hos honom mem då är jag på honom bara att han måste lämna det för barnen behöver det.Glad

• SOL123
    kramis02 skrev 2011-09-19 19:05:44 följande:
    innan hade vi barnen varannan vecka och då köpte han kläder till barnen som han hade enbart hemma hos sig och jag köpte kläder till barnen som jag hade hos mig förutom ytterkläder det turades vi om om att köpa.
     men nu har han barnen bara varannan helg och han betalar underhållsstöd så då står jag för allt som har med kläder att göra, så den helgen han ska ha dem brukar jag skicka med kläder.
    det enda jobbiga kan vara att nåt blir kvarglömt hos honom mem då är jag på honom bara att han måste lämna det för barnen behöver det.Glad
    ok...jag tycker det är så svårt för vi bor en bit ifrån varandra o sen kanske jag planerar nåt o då har de inte kläderna hemma
    Plus att han glömmer att skicka med jackor och mössor o skor mm till förskolan när han lämnar dem o då står jag där utan sen men svårt när man byter på förskolan för då måste allt dras med dit ju...
  • kramis02

ja jag känner igen det, han är också duktig på att glömma kläder sen har jag inte så det räcker, då sa jag faktisk till honom att antingen måste han skärpa sig med det eller så får han fixa egna kläder helt enkelt. han bor också en bit ifrån. hoppas det ordnar sig för dig för det är väldigt jobbigtRynkar på näsan

Svar på tråden Uppdelning av kläder?