• Flutterby

"Galler" runt braskaminen?

Var kan jag få tag på ett galler att sätta som skydd vid braskaminen, så att vår dotter inte bränner sig/gör sig illa? Jag funderade på att sätta dit ett kompostgaller, men det är nog för litet.
    Jag har sett att det finns på nätet, men de är ju svindyra!

Hur har ni andra gjort? Blir förresten gallret varmt när man eldar? I så fall kan hon ju bränna sig ändå? 

• Svar på tråden "Galler" runt braskaminen?
  • Flutterby
    knisse skrev 2011-09-20 09:54:13 följande:

Åh, det var ju en snygg lösning! Våran kamin är dock fristående, så det funkar inte hos oss.
  • Flutterby

Kanske om jag köper två kompostgaller och använder mer än fyra sektioner? Jag får kolla upp det.

• knisse

ah!
    en kompis gjorde en jätte fin grej av en vikvägg som hon delade pa mitten sa den blev halvhög och dubbelt sa lang och ställde runt.
    om jag inte mins fel köpte hon en billig vikvägg pa typ mio elller liknade och tapetserade den med pergamentpapper.

• allt är ju upptaget

Vi har ett från baby dan som köptes beg. på blocket, monterad i en halvcirkel runt kaminen, den står mot en vägg. Den går även att bygga ihop till en rund lekhage, så det skulle säkert funka runt en fristående! Man får tänka på att hålla avståndet mellan grinden och kaminen, s

• allt är ju upptaget

så blir inte grinden för varm. För visst blir den varm i vilket fall, men inte så man bränner sig.

• Flutterby
    allt är ju upptaget skrev 2011-09-20 10:27:29 följande:
    Vi har ett från baby dan som köptes beg. på blocket, monterad i en halvcirkel runt kaminen, den står mot en vägg. Den går även att bygga ihop till en rund lekhage, så det skulle säkert funka runt en fristående! Man får tänka på att hålla avståndet mellan grinden och kaminen, s

Ja, kaminen står en bit ut från en vägg, så halvcirkel funkar ju.
  • allt är ju upptaget

De är dyra nya, men man får ju se det som en säkerhetsåtgärd man kommer ha i några år iallfall, samma som med bilbarnstol. Hoppas du har tur och hittar någon begagnad! :)

• Flutterby
    allt är ju upptaget skrev 2011-09-20 10:36:01 följande:
    De är dyra nya, men man får ju se det som en säkerhetsåtgärd man kommer ha i några år iallfall, samma som med bilbarnstol. Hoppas du har tur och hittar någon begagnad! :)
    Tack! Har jag tur får jag låna ett av en kompis kompis!
Svar på tråden "Galler" runt braskaminen?