• Anonym (Katt)

Så blir du kåt igen

Steget från dödstrött, mjölkstinn mamma med blöjbyten som daglig huvudaktivitet till kåt och sexig verkar långt. Olidligt lång. Vet inte om jag överhuvudtaget vill igen. Å vad e grejen med att lusten måste underhållas för att inte försvinna helt som alla experter säger. Tror inte experter är mitt inne i baby- eller småbarns åldern och då är de ju lätt att ge råd.. Hittade en artikel där småbarnsmammor själva berättar hur de gör: http://www.babyvarlden.se/Nyhetsartiklar/Sa-blir-du-kat-igen/

• Svar på tråden Så blir du kåt igen
  • Sabbi
    Anonym skrev 2011-09-21 15:53:07 följande:
    Men helt ärligt...   Göra våld på dig själv? Vad är det för jäkla inställning? Att göra något för den man älskar är väl inte så komplicerat?

För egen del så ger jag min man en avsugning minst var tredje dag om vi inte har "riktig" gemensam sex.
    Självklart gör jag det med inlevelse eftersom jag, även om inte jag själv är kåt, tycker om att min man njuter av det jag gör med honom...  

Tjejer föder barn och tycker sen att mannen bara ska nöja sig med att hon aldrig vill. Självklart orkar man inte jämnt och det behöver man inte heller, men att man har nån form av umgänge på vuxet plan en gång i veckan i alla fall är sunt för alla. Och ett förhållande kommer må dåligt till slut om kvinnan (eller mannen) aldrig vill...

Och du..  Om dina barn är hungriga när inte du är det, vägrar du laga mat till dom då?
    För mig är det komplicerat. Och min kille skulle aldrig lämna mig för att jag inte vill tillfredsställa hans behov, det klarar han av så bra själv. Han har ju trots allt en fungerande högerhand. 

Tjejer föder barn skriver du. Är man inte två om att skaffa barn? 

Det är skillnad på att laga mat till någon än att ha sex mot sin vilja tycker jag iaf. Förstår att inte du tycker det, så fortsätt du med dina avsugningar så att inte din man är otrogen eller skaffar sig en älskarinna vid sidan om.      
  • Modesty Blaise

Min man prostituerade sig senast i morse. Han smekte mig, men ansåg sig inte ha tid och ork till ett samlag eftersom han skulle iväg till jobbet. I'm gonna finish him off tonight.

• Tom Araya
    Sabbi skrev 2011-09-21 16:07:33 följande:
    Tjejer föder barn skriver du. Är man inte två om att skaffa barn?
    Det är skillnad på att föda och att skaffa barn. Det förstnämnda klarar bara kvinnan och skillnaden är nog högt väsentlig i det inlägg du citerade.
  • Sabbi
    Tom Araya skrev 2011-09-21 16:21:19 följande:
    Det är skillnad på att föda och att skaffa barn. Det förstnämnda klarar bara kvinnan och skillnaden är nog högt väsentlig i det inlägg du citerade.

Klart det är. Men jag tycker att mannen om han vill skaffa barn får acceptera att det inte kommer att bli sex på ett tag efter förlossningen. Kan han inte acceptera det så får han sätta på en kondom på sin lille pillesnopp. 

Man är två om att skaffa barn och då får man ta minskad/ökad lust tillsmmans, vakna nätter tillsammans osv.  
  • Anonym
    Sabbi skrev 2011-09-21 16:24:34 följande:
    Klart det är. Men jag tycker att mannen om han vill skaffa barn får acceptera att det inte kommer att bli sex på ett tag efter förlossningen. Kan han inte acceptera det så får han sätta på en kondom på sin lille pillesnopp. 

Man är två om att skaffa barn och då får man ta minskad/ökad lust tillsmmans, vakna nätter tillsammans osv.  
    Ett tag efter förlossningen ja...  men hur lång tid är ett tag..?  Några månader visst, men när det närmar sig året och mer har det gått för långt enligt mig. Och ja... man är två om och skaffa barn likväl som man är två om att gå in i ett förhållande som jag antar är tänkt ska innehålla sex och samlevnad också..  Den biten är också ett ansvar man måste dela på...  Om mannen är med och tar hand om barn och vaknätter så borde också kvinnan hjälpa till på andra områden...
  • Tom Araya

Vänta här nu. Om någon i paret vet något om konsekvenser av barnafödande så är det väl kvinnan.

Dock kan det vara mycket svårt för båda att tänka på sådana konsekvenser, i synnerhet om man verkligen vill ha barn och det antar jag att man är två om.

Tänk om man faktiskt tänker så...att det blir nog inget sex mer efter att hon fött barn...han tänker lite för högt....hon svarar...det går nog bra ska du se, kör på nu så det blir några barn gjorda.

Att lägga mer ansvar på mannen i denna fråga betackar jag mig för.
  • Anonym

Så du menar på fullt allvar att din man bara hade kunnat säga att "Nä, här blir det inga barn" och satt på sig kondom och så hade ni fortsatt ha ett bra och gemensamt sexliv...?  Hahaha..  tror inte jag hört nåt dummare...
  • Sabbi
    Anonym skrev 2011-09-21 16:36:20 följande:
    Så du menar på fullt allvar att din man bara hade kunnat säga att "Nä, här blir det inga barn" och satt på sig kondom och så hade ni fortsatt ha ett bra och gemensamt sexliv...?  Hahaha..  tror inte jag hört nåt dummare...

Tror inte du förstod mitt inlägg.
  • Anonym (jaha)
    Anonym skrev 2011-09-21 16:04:27 följande:
    Nä..  det är inte synd om min MAN...  Han är fullt nöjd, och självklart handlar det inte om att jag vecka ut och vecka in, år efter år ger honom en avsugning var tredje dag utan om att jag ger honom det under perioder när min lust inte är på topp.
    OCh det där med att "vi andra har ser när vi har LUST" låter ju bra...  men hur funkar det när den ena parten aldrig har lust? Det var väl lite det jag diskuterade i alla fall. Det finns män som inte få någon form av sex på flera månader, ibland år, för att kvinnan tappat lusten efter barnafödande eller annat. Så att ha Sex när VI har lust funkar ju liksom bara när just VI har lust...   Att ge sin man tillfredsställelse och njutning när man inte själv är kåt handlar ju om nåt annat.
    Det finns kanske en anledning till att man inte vill ha sex med sin man eller kvinna. Försvinner sexlusten helt kanske man ska söka någon form av hjälp. Om en man blir sjuk i cancer eller något, ska man kräva att han minsann ska ställa upp efter ett tag när han mår lite bättre? Man kan ju inte kräva av någon att de ska ställa upp. Är man singel har man ju inte heller sex varje månad??
  • Anonym

Men kan det inte bero på hur stark sexdrift man har då? Alltså hur länge man fixar att vara utan sex när ens partner inte vill. Man kan älska någon av hela sitt hjärta, men om sexbiten saknas så tär det ju på förhållandet. Den ena känner sig tjatig den andra otillräcklig. Man måste ju då få avgöra själv hur man ska lösa detta för annars tar säkerligen förhållandet slut till slut. Att vägra sex kan ju fungera för vissa men inte för alla och man måste ju även känna efter vad som känns rätt för en själv. Det kommer ju alltid variera från person till person...eller hur?

• Anonym (sexgalen)
    Anonym (jaha) skrev 2011-09-21 18:29:26 följande:
    . Är man singel har man ju inte heller sex varje månad??
    haha... har du varit singel? jag har varit gift i 24 år o singel i tre. på de tre singelåren har jag haft mer sex än på 24 år i relationsträsket. jisses vad med sex det finns att få för den som vill ha.
Svar på tråden Så blir du kåt igen