• LiaDiza

Hormonsprutar för andra gången! Hur funkar det för er? Ge mig lite hopp tack

Tar hormonsprutor för andra gången, första gången reagerade inte mina ägg överhuvudtaget och jag fick den där jävla mensen igen. Nu provar jag för andra gången med en högra dos och efter 7 dagar hade äggen vuxit på sig och är nu 14 mm och slemhinnan är 7 mm. Jag hoppas och hoppas, har försökt i 5 år!! Vi har ett barn på 6 år sen tidigare men vill så himla gärna ha ett till! Fick reda på att jag har en underfunktion på min sköldkörtel och har börjat äta Levaxin för det och min läkare tror att mina chanser att bli gravid är något större nu iallafall. Jag vill höra från er andra, hur ser det ut för er? Vill ni dela med er av era erfarenheter till mig? Skulle bli väldigt tacksam i så fall.

• Svar på tråden Hormonsprutar för andra gången! Hur funkar det för er? Ge mig lite hopp tack
  • LiaDiza

Är det ingen som går igenom samma sak som mig? Inte ens något liknande?

• moii

Jag svarade bäst tredje gången med Menopur 450 mg. Fick 3 mogna ögg av 7 plockade och ett blev befruktat med icsi. Första gången Fick jag ut fler mogna ägg med puregon men med sämre kvalitet.

Nu är jag ett. Par veckor in i graviditeten :)

• LiaDiza

Åh va härligt!! Grattis! Jag gör ju inte IVF dock men det är alltid superkul att höra att hormonbehandling fungerar! Hade du provat med att bara spruta hormoner innan du gick vidare i din utredning eller?

• moii

Okej jag missförstod, sorry. Nej det är manlig faktor hos oss så det har inte varit aktuellt riktigt för oss. Dock är jag 35+ och har ingen enorm äggreserv så... Ja nej jag vet inte säkert varför man får hormoner annars ens inser jag

• LiaDiza

Haha jaha =) Nej men jag blir bara superglad över att få höra solskenshistorier överhuvudtaget! Grattis till er =)

• moii

Dock har jag flera vänner som fått leva in och som har flera barn efter lite krångel :)

Tack jag vet hur det är att vänta och längta

• zorba100

Hej! Jag ska börja min behandling med menopur för tredje gången i nästa vecka. Ska ta menopur i fem dagar och sedan ovitrelle som ser till att ett ägg lossnar Jag hoppas på tredje gången gillt den här gången alltså.

• LiaDiza

Okej, va kul att du tog dig tid att svara Hoppas att de hunnit växa klart på fem dagar, brukar de ha hunnit gjort det eller? Har du lyckats fått et plus någon utav de andra gångerna då?

Svar på tråden Hormonsprutar för andra gången! Hur funkar det för er? Ge mig lite hopp tack