Tjejpar, har ni mens samtidigt?
Ni tjejer som lever med en tjej, har ni båda mens samtidigt? Jag är singel, men jobbar med en kvinna och vi har börjat få mens ungefär samtidigt. Tycker det är ett intressant fenomen och undrar hur vanligt det är.
Ni tjejer som lever med en tjej, har ni båda mens samtidigt? Jag är singel, men jobbar med en kvinna och vi har börjat få mens ungefär samtidigt. Tycker det är ett intressant fenomen och undrar hur vanligt det är.
Det är ett rätt känt fenomen. Bodde ihop med en hög tjejer i en studentkorriodor när jag pluggade. Många av oss fick mens samtidigt efter ett tag
Jag har jobbat ihop med två kvinnor tidigare och vår mens ställdes in så vi alla hade det samtidigt. Fascinerande tycker jag...
Jag är inte tillsammans med en tjej men vet att teorin stämmer, kvinnor som lever i samma hem får mesn vid samma tidpunkt i månaden :) ganska häftigt :)
Nix, det har vi inte. Och vi har bott ihop i över tio år nu. Inga av våra kompisar är synkade heller.
Jepp för det mest brukar vi ha röda veckannungefär samtidigt, ngra ggr har det rört sig om ngn dag emellan bara .hehe
Haha stämmer bra :P .. både mdd lillasyster och bästa vänner,, innan alla började med P-medel då
Syrran mamma och jag hade alltid samma vecka när vi fortfarande bodde tillsammans.
Sen bodde jag med en tjej som jag delade studentrum med och efter tre månader var vi helt synkade och det höll året ut. Vid terminsstarten var det två veckor mellan våra cykler.
En annan gång var jag ute och reste med en tjejkompis och vi hängde ihop precis hela tiden. Jag hade glatt mig att mensen precis höll på att ta slut när vi reste i väg men när kompisen fick mens under resans första vecka så drog det igång mig så jag fick mens efter att ha haft blödningsuppehåll i 10 dagar. Annars har jag en cykel på minst 30 dagar...
Så visst kan det vara så att man synkar sig. Är väl för att kunna konkurrera om hanarna på lika villkor antar jag?
Jag har mens ungefär samtidigt som min dotter. Stackars mannen, två pms brudar samtidigt
Jag har hört att det beror på att vi varit nomader och att det då var mer framgångsrikt att alla kvinnor i gruppen hade mens samtidigt. Då kunde hela gruppen ligga stilla några dagar och sen var alla tanter pigga och kunde hålla takten samtidigt igen. Om det är vetenskapligt bevisat vet jag inte.