• Anonym (Blomman)

Hjälp min man är porrberoende/porrmissbrukare

JA SÄGER INGET OM ATT HAN KOLLAR PÅ PORR DET ÄR OKEJ FÖR MIG.
    Men han säger själv att han är beroende.
    Han kollar på jobbet via telefonen.
    Han kollar hemma 7/6kvällar i  veckan oftast min 2tim
    Han kollar också på morgnarna då ca 30min
    Jag tycker det är lite väl mycket tittande.....
    Han säger bara att han gillar att kolla på det och kan inte sluta när han går in på internet öppnar han alltid dessa sidor....
    Några tips på att få han att inte vara beroende...

Vi har sex 3-4ggr i veckan vilket vi båda är nöjda med sen myser vi och smeker varandra nästan varje kväll i sängen....

Han kan låta bli det som längst 1dag sen om han ej kollar på datorn har han ju alltid mobilen med filmer på, han har ju med sig mobilen vart han än går oftast är det på jobbet och på toan hemma han kollar på den

• Svar på tråden Hjälp min man är porrberoende/porrmissbrukare
  • sexologen

Hej!

Ett beroende oavsett vilken karatktär det är, alkohol, spel, sex, porr- så måste personen som har beroendet själv söka hjälp och vilja förändra sin situation. Du kan inget göra mer än att om du inte tycker detta är ok, berätta det och lämna din partner om du inte står ut. Du kan aldrig förändra honom och heller inte tvinga honom att söka hjälp. Vill din partenr däremot själv söka för sitt beroende så tycker jag att han ska kontakta en KBT terapeut eller en sexolog och gå i terapi. Ett första steg är ju att din partner själv uttryckt att han har ett beroende, nu om han vill komma ur det måste han söka hjälp. Det kanske finns hjälp att få via hans arbetsplats? Hans liv kretsar för mycket kring porren och annat blir därför lidande, som tex. du och er relation samt hans arbete. Så hjälp din partner genom att ställa krav, men det är upp till honom och han som får göra jobbet. 

Hälsningar
    Sara Dahlin     

Svar på tråden Hjälp min man är porrberoende/porrmissbrukare