• maybe2501

Precis mailat en möjlig arbetsgivare att jag är gravid...

Och hoppas få komma på intervju ändå. Har ju sex månader kvar till bf och det var de som kontaktade mig för att jag hade den kompetens de sökte (gick via bemanningsföretag). Usch vad jobbigt att skriva och berätta det, men kände att jag inte klarade av att gå på en intervju där de nog skulle se det ändå utan att ha sagt ngt. Nu får vi se om jag fortfarande är välkommen på intervju... Fast oroar mig lite för att de kanske låter mig komma bara för att jag inte ska anmäla diskriminering. Vad tror ni andra om det hela?

• Svar på tråden Precis mailat en möjlig arbetsgivare att jag är gravid...
  • sandraa89

Jag är gravid och har bf i maj 2012 jag har inget jobb och ska ut p söka nu.. Liksom jag vågar inte berätta att jag e gravid i rädsla om att ja ska bli nekad .. Om man nu får jobb så kommer det ju synas mycket snart ju.. Och man får nt sparka någon pga graviditet har jag läst!! Jag mår jätte dålig att jag nt har jobb.. Inga pengar för tillfälligt heller.. Har bott i barcelona ett tag och kom hem för knappt två månader sen.. Och det är svårt att få nytt jobb.. Men hoppas att det ordnar sig.. Hur gick med dig?

• PetraD

när är sex månader kvar; då skulle jag faktiskt inte säga något.. kanske "taskigt", men man får ju faktiskt vara lite egoistisk i den sitautionen
    lycka till (du ts & sandraa89) 

• von Brev

Vad då, skrev du ett eget mejl för det ändamålet?
    Du vill alltså att de ska utgå från DET och inte intervjun, när de väljer att anställa dig?
    Du vill alltså att de ska

1. veta att du har rätt kompetens
    2. veta att du är gravid
    3. veta mer om dig som person, träffa dig personligen och själva se vad du kan tillföra företaget

OK, alla väljer själva.

Svar på tråden Precis mailat en möjlig arbetsgivare att jag är gravid...