• Lisa 898
    Äldre 22 Sep 20:33
    2299 visningar
    8 svar
    8
    2299

    Kanske jag kan hjälpa er :-)

    Hej!

    Jag hade tänkt att skriva just här och berätta om mitt nya projekt som jag skulle vilja starta och jobba med.
    Det ska handla om att hjälpa föräldrar som har barn som blir mobbad, eller att de misstänker att de blir utsatta och t.o.m till de barn som just mobbar.

    Jag har själv blivit utsatt för grov mobbning i skolan som hanlade om både, fysisk, psykisk och verbal mobbning. Samt att jag har min egen son på 8 år som blir mobbad.

    Jag vill ha just er hjälp som skriver i detta forumet om ni skulle känna att det vore något att arbeta med och lyfta fram därför så kommer jag att ställa några frågor som jag hoppas att ni vill svara på.

    * Känner ni att ni har fått den hjälp inom skolan när ni vet att ert barn blir mobbad eller mobbar?

    * Vad skulle ni viljat haft för bättre hjälp?

    * Känner ni att ni skulle vilja ha någonstans dit ni kan vända er som just föräldrar för att få tips, råd och hjälp till vart ni ska göra i en sådan situation?

    * Om jag skulle starta en hemsida med just den hjälpen skulle ni vara intresserad av att vilja ha min hjälp?

    * Skulle ni vilja höra och veta mer om min org. som jag vill starta eller att ni har råd och andra ideer för att kanske motverka mobbning. Självklart så vill jag gärna ha kontakt med de föräldrar som en gång själv mobbade eller har barn som mobbar för att höra er berättelse till varför ni mobbade.

    Tack på förhand

    Kram Lisa                   

  • Svar på tråden Kanske jag kan hjälpa er :-)
  • Lisa 898
    Äldre 23 Sep 16:27
    #1

    *puff

  • Lisa 898
    Äldre 28 Sep 14:34
    #2

    Jag igen.

    Är hemskt tacksam om någon skulle vilja läsa och svara på min tråd 

  • jätteh­emlig
    Äldre 29 Sep 23:05
    #3

    Vi har inte det problemet men det är vår största oro att våra barn skall bli mobbade eller bli mobbare. Tycker det låter som en jättebra ide med en hemsida där man kan få råd och stöd.


     


     

  • Lisa 898
    Äldre 1 Oct 14:35
    #4

    Vi har inte det problemet men det är vår största oro att våra barn skall bli mobbade eller bli mobbare. Tycker det låter som en jättebra ide med en hemsida där man kan få råd och stöd.

    tack så jätte mycket för ditt positiva stöd  

  • Äldre 4 Nov 14:08
    #5

    Du far mitt stöd ocksa! Man minns ju själv hur det var när man gick i skolan....... behövs verkligen insatser som hjälp till bade skola, barn och föräldrar!

  • Äldre 14 Nov 19:57
    #6

    Super fint initiativ :)
    Skulle gärna vilja veta själv varför man blev mobbad. Dock tror ja mycket har med mibbarens egna osäkerhet och dåliga självförtroende.
    Jag har alltid haft självförtroende men aldrig självkänsla pga av min utsatthet.

  • fillif­jonkan
    Äldre 17 Jan 22:49
    #7

    Hej

    Ja svarar gärna på dina frågor.. Vår son blev mobbad i femman (går sexan nu), jag fick ett hemskt samtal från en annan förälder om att han vart mobbad.. Hennes son hade brytit ihop hemma för han tyckte att han var en dålig kompis som inte kunde/klararde av att stå emot dem andra o hjälpa honom. I efterhand med facit i hand borde vi ha sett alla tecken men vi gjorde inte det.. Han hade jämt magsjuka (diarre) hela hösten, så vi tog han till alla möjliga läkare för att få hjälp... men de kunde inte hitta nåt.. Så de började pumpa oss på skolmiljön, o vi frågade tro mig vi frågade honom men han NEKADE till att han hade problem med skolkompisarna... Han grät på kvällarna hade fruktansvärt ont i magen.. Så ja vi borde fattat men vi gjorde inte det..

    1. Om vi fick den hjälp vi behövde? Hm ja efter att ja slet ner rektor, studierektor och hans lärare  SAMTIDIGT ! Då kopplade de in skolsyster o hela kittet... de var fantastiskt snabba o följa upp efter det :) Det de gjorde bra var att de tog eleverna (mobbarna) var för sig utan förvarning!

    De sa att han var för känslig kille o skulle tuffa upp sig ! 

    Däremot förbjöd de mig att ta det med deras föräldrar..... Så än idag tror deras föräldrar att deras barn är bästisar med min son....

    En sak som ALLA lärare borde sluta med är att säga: det är bara o komma du vet var finns... Barn som mobbas kommer inte, de är rädda o de vågar inte..... Och de säger inget hemma......

    2.  Bättre uppslutning av lärare och föräldar.. De sk anti mobbingsgrupperna kan de lika gärna sluta med, det är de som är poppis som hamnar där o oftst de som mobbar... Och eleverna blir utpekade!
    Som förälder vill man inte få kastat i ansiktet att ens grabb måste tuffa till sig ännu mer bara för att klara av glåpord!

    3. Ja  jag skulle behövt nåt som hjälpt oss.. Vi har en grabb nu som visserligen mår bra nu men har både stressmage o migrän... Det är inte kul o va 12 bast o ha dem problemen.... Och som förälder är det skitsvårt rent ut sagt att veta att ja måste skicka han till skolan med kass mage, bara för att ja vet att han är det jämt... O bara kunna säga ja vet vännen du har diarre igen nej ja har inget som kan stoppa det...  

    Du får gärna ställa frågor till mig, så ska ja svara så gott ja kan..
     

  • Äldre 23 Jan 04:06
    #8

    Underbart!

    Tack för att du kommit på ett sådant underbart koncept!

    Själv var jag mobbad ända upp tills jag hoppade av gymnasiet.

    Och jag vet själv, om någon mobbar mina barn, eller gud nåde dem, om de mobbar några andra barn, då kommer jag smälla av!

Svar på tråden Kanske jag kan hjälpa er :-)