• little mommy

fick du förlossning skador av den vaginala förlossning ( fler alternativ)

Ni röstar nej ska tillhöra dom som ej fått  förlossnings skador
    Inga bristningar,
    Inga blödningar,
    Inga infektioner,
    Inga problem.

Ja, men inga bestående men - dom som haft bristningar eller andra grejer.
    Men inte upplevt det som problem, läkt bra och fint och inga problem framöver.

Ni som röstar Ja ska tillhöra dom som har förlossning skador
    Framfall alla sorters
    Inkontinens alla sorter
    1,2,3,4 graden bristningar
    Blödningar
    Infektioner
    Smärta
    Obehag
    Klipp
    Brytit svans kotan eller spricka i den
    Problem vid sex efter.
    Övriga problem relaterat till förlossningen 
    Haft problem länge eller har det än.

• Svar på tråden fick du förlossning skador av den vaginala förlossning ( fler alternativ)
  • little mommy
    Jessikatt skrev 2011-09-23 20:29:35 följande:
    Jag håller nu på att smörja med kortison salva som BM sa att jag skulle göra i två veckor morgon och kväll. Jag drar mig lite för att ringa gyn och ev sy om...Börja om med smärta och kissa i dushchen..Känns som jag fick nog av det dom två månaderna efter förlossningen. Men jag lär ju om inte salvan funkar.
    förstår att du drar dig för det, fast om det sys rätt ska smärtan försvinna fortare och problemen minska drastiskt
  • WhiteAngels

Svarade JA.Av tre förlossningar fick jag två sfunkter rupturer.Har men fortfarande i dag men blundar för det.

• Superbia

Röstade ja, men enligt mig har jag inte fått några bestående men (inte vad jag känner av än i alla fall). Dock var det en sfinkterruptur grad 3, vilket passade in på din lista.

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • Zäta

Blev klippt och sprack en del med ettan.
    Bebis nr två låg i säte så där blev det snitt.
    Är jäkligt tacksam över det nu när man tänker tillbaka på hur jag mådde fysiskt det första halvåret efter första barnet.

• cloudberry79

Fortfarande rätt svårt att svara på, men jag behövde inga stygn, inga mediciner eller liknande. Det blev ett liten blödning vid slidöppningen som självläkte på några timmar, så jag antar att det ännu klassas som NEJ, inga skador alls.

If you love me - please don't feed me!
  • Dr Mupp

Ja bestående men i from utan framfall, inkontinens och smärta.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • stor grön drake

Ja, men inga bestående men:

Bristningar i huden: vet ej, jag har varit zebra-randig sen jag var 15
    Bristningar i underlivet: ganska rejält tydlign, men kunde döljs med ett ytligt stygn, har aldrig känt av det.

Foglossning: jag fick det efter förlossningen, och det behagade inte ge sig av trotts avslutad amning, dock skulle det inte spela någon roll om jag fött vaginalt eller blivit snittad, därför räknar jag ej det här.

• little mommy

Just nu-  fler med bestående skador, än som klarat sig helt utan några problem...

rösta på så blir omröstningen mer korrekt!  

• Kinya

Röstade ja, men inga men. Jag blev klippt men hade absolut inga som helst besvär av det. BM på efterkontrollen sa att hade hon inte vetat var klippet var så hade hon inte kunnat se det. Känner inte av det idag alls och det läkte väldigt fort.

• Cheeses
    Emmalinnéa skrev 2011-09-23 12:02:06 följande:
    Jag fick inga skador alls av min förlossning men är nu i andra graviditeten hur stor är risken att man få bestående men eller att man spricker upp nu? någon som vart med om detta?

Det är 25 % risk att du får någon typ av bestående men efter en vaginal förlossning. Så med andra ord ganska stor risk tyvärr =(
  • RS89

ja grad två bristning. på båda sidorna...heeeeeeeemsk smärta och obehag, jag kunde inte skratta en hel vecka efter förlossningen. kunde inte sitta på 3 veckor och gjorde ont att kissa tills nyligen. nu 10 veckor senare är det ibland en obehaglig känsla där nere, ömmar ibland när jag suttit länge på någonting hårt eller typ gått för långt. kan ila lite ibland, ush. kanske tidigt att säga om jag fått några men, MEN (hihi) just nu känns det så.

fast på efterkontrollen sa BM att allting såg normalt ut och att det hade läkt väldigt fint. 

Svar på tråden fick du förlossning skador av den vaginala förlossning ( fler alternativ)