• spöke

Vilket av dessa klassiska flicknamn gillar du bäst?

Har listat ett antal namn på klassiska flicknamn som var populära på 30-50-talet, men som nu är ovanliga som tilltalsnamn bland barn. Vilket namn skulle du kunna tänka dig att skaka liv i igen och ge en eventuell dotter? Och vilka tycker du minst om?

Nyfiket Spöke

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket av dessa klassiska flicknamn gillar du bäst?
  • IsDimma

Anita är fint

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • AW76

Min dotter heter Christina i andranamn (släktnamn), men trots det valde jag Eva i den här omröstningen, eftersom det gällde tilltalsnamn.

• happy 78

skulle aldrig döpa dottern till något av dessa namn...Eva är ok men det heter svärmor..

• Superbia

Min katt heter Elisabeth så jag röstade på det.

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • Makka Pakka

Röstade på Anita för jag heter så Solig

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
  • spöke
    sahara sahara skrev 2011-09-23 19:48:33 följande:
    Eva stod på min lista när vi väntade dottern. Det hade passat henne, men nu blev det något annat.

Och om jag får önska så hoppas jag att mitt eventuella barnbarn slipper åtminstone Barbro och Inger.
    Hihi... man vänjer sig nog.
  • annca

Gillar nästan alla av dem, men katharina och Agneta har jag alltid tyckt om.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • tusa

Margareta är vedervärdigt! Smeknamnet Maggan är om möjligt ÄNNU VÄRRE!!!....låter som maggot..
    Kristina är för hårt, vasst med K och R precis bredvid varann...likaså Birgitta med R och G...

Pia, Karin, Inger, Yvonne och Gunilla är OK...

• gbgumman

Ser inte namnen. Men jag älskar Sonja. Det heter min dotter.

• HäckHäxan

Karin, får mig att tänka på en sång jag älskade sjunga som barn, tjänte lite Karin på unga kungens gård och på min farmor som ju hette Karin.

Jag fäktas gärna med väderkvarnar! Hur fan skall ni andra annars få rent mjöl i påsen?
  • Airyx

Lena, Kristina och Elisabeth är alla fina. :)

Svar på tråden Vilket av dessa klassiska flicknamn gillar du bäst?