• Morkullan

VUL v6+0 Vad såg din dr? Vad är normalt att se?

Var på VUL idag v6+0.

Min dr såg en gulesäck men inget foster. Hon sa att det kan vara för tidigt för att se fostret nu och att detta fortfarande kan bli en graviditet. Dock vet jag ju andra som sett hjärtat slå så här tidigt. Kan det verkligen vara så olika?

Vad såg din doktor- du som gjort tidigt VUL v6+0 eller riktigt nära?

Finns det egentligen något hopp för denna graviditet?

Vi har försökt få barn i över fem år nu så det här är en riktigt pressande situation för oss.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-30 17:05
    Idag fick jag se ett litet litet hjärta blinka till mig!
    Helt fantastiskt! Jag som aldrig trodde jag skulle få uppleva detta mirakel!
    Jag var så fruktansvärt nervös. Kunde först inte tro det var sant när jag fick se det pulserande ljuset på skärmen men så gick det in lite i taget och tårarna kom en och en. Sen bara vällde de fram. Min fina dr som följt mig under 12 år var rejält rörd hon med och min väninna som är bm på samma KK kunde inte heller hålla tillbaka tårarna De har sett mig gå igenom så många förluster de senaste fem åren. Men undrens tid är inte förbi!

Jag blev tillbakaflyttad från 7+0 till 6+1 men vad gör väl det? Undrade hur det är möjligt när jag vet exakt när jag hade ägglossning men det var inget ovanligt sa dr att de är lite olika snabba i starten groddarna. Allt såg fint ut Glad och alldeles normalt.

Om Liten trivs och väljer att stanna kvar så är leveransen beräknad till senare halvan av maj

• Svar på tråden VUL v6+0 Vad såg din dr? Vad är normalt att se?
  • timoa

vi fick samma besked som du-i v6+2 (eller 6+6 var det egentligen, då vi gjort IVF men andra läkaren tyckte på skärmen graviditeten var 6+2  & baserade det på det)
    den läkaren sa att man KAN se ett hjärta så tidigt MEN att det likaväl inte syns i detta tidiga skede, men brukar säga att efter 6+6 bör man absolut ha sett hjärtat. så du har ju faktiskt fortfarande en god chans då det är en v kvar.

jag frågade om mina chanser att få se ett hjärta en v senare & hon sade väl att det var 50/50.
    tyvärr fick vi tråkiga besked efter en v, men efter 2MA & 1MF förra året lyckades det till slut- är nu i v39.

håller alla tummar för er, att ni ska få se ett litet hjärta. den närmsta tiden kommer bli tung, för man tänker på detta absolut hela tiden. särskilt som ni kämpat så länge att bli gravida.
    stort lycka till!!!

• Kelsson1

Vi gjorde VUL i v6 kommer inte exakt ihåg om det var 6+0 men någonstans där i närheten och såg ett hjärta. En tjej i en annan tråd gjorde också VUL i v6 men såg inget hjärta, ett par veckor senare tickade hjärtat på så fint för henne. Så det är olika när lilla hjärtat börjar slå. Ge inte upp än!

• villsågärna38

Har gjort vul i v6+1 och inte sett något hjärta men sedan sett det ett par veckor senare. Det är inget ovanligt att det inte syns så tidigt. Kram

• Eviglängtan1

6+0 är tidigt, själv gjorde jag vul i v 6+5 vilket också är tidigt men vi fick dock se små hjärtan ticka på.

Lycka till

• Morkullan
    villsågärna38 skrev 2011-10-04 10:12:29 följande:
    Vi ska göra vul på 6+3 dvs torsdag. Hoppas innerligt att få se ett litet hjärta då!!
    Håller tummen att du får se hjärtat blinka till dig!
  • Eviglängtan1

Lycka till idag villsågärna38!!! ¨Håller allt jag har och lite till (kan dock bli svårt att jobba då alla fingrarna hålls för dig idag).

Svar på tråden VUL v6+0 Vad såg din dr? Vad är normalt att se?