• Anonym

Dåligt sexliv, hur förbättra eller göra slut?

Inne i en lååång svacka. Mannen vill inte ha sex. Jag får alltid ta första steget och ofta blir de inge sex ändå. När de väl händer så är det inte bra. Alltid samma sak. Är så uttråkad och vi har pratat men inget händer!

Ska man göra slut eller kämpa på? Är väldigt frustrerande att aldrig bli bekräftad... 

• Svar på tråden Dåligt sexliv, hur förbättra eller göra slut?
  • jonte02

Att göra slut låter lite drastiskt, men jag vet ju inte hur hans förklaring till det uteblivna sexet lät. Be honom förklara hur han känner inför sex och ert förhållande.

• Anonym (älskaren)

Enda jag kan säga är att jag själv underskattade problemet. Nu står vi där med ett helt liv uppbyggt tillsammans. Funkar det inte nu lär det inte funka sen heller. Har ni barn?
    Jo, jag jobbar febrilt på att det skall funka. Men ärligt, att be någon annan att få mer lust är inte det samma sak som att någon annan skall be dig (eller mig) om att vara mindre kåt? Det går bara inte!!

• Balin

Känner igen mig. Jag har samma problem. Vi har så sällan sex enligt mig, kanske 2 gånger i månaden. Det är alltid samma rutin varje gång. 17 minuter i missionären varvat med smekning av henne. Jag vill ha sex i ALLA ställningar men hon känner inte sig bekväm...

Tala med henne går inte. Prövat flera gånger men hon blir bara arg.

Står i samma dilemma, lämna eller stanna med ett trist sexliv... 10 år slänger man inte bara bort, det sätter sina spår. Övriga livet fungerar bra men det här med sexet gnager på mig.     

• knisse

finns det inget ni kan prova som triggar igang honom? vad vet jag allt fran latex till hanbojor osv. med sex är detr ju sa att man har mer lust ju mer sex man har och tvärt om sa det gäller att fa igang det.

• Anonym

Tänk igenom situationen ett par gånger. Att bryta upp en relation kan innebära en hel del saker som man nog inte tänkt på, byte av bostad och att man kan få hela sin bekantskapskrets utraderad på ett ögonblick är väl några av de eventuella följdkonsekvenserna som kan bli.

• Anonym (M08)

Vill du ha ett bra sexliv i ditt förhållande får du antagligen byta partner.
    Gör inte om samma misstag när du väljer nästa man.
    Lycka till!

• Anonym (Sugen mamma!)

Vad gillar gubben då? alltså.. tex, gillar han att bli smekt på ett visst sätt, av sugen på ett särskilt sätt osv? För i början måste ni väl haft det bra i bingen? ;) Jag skulle iaf till att börja med dom första gångerna trigga igång han på dom sätt som han gillar sexet.. Och om det funkade skulle jag dra in min egen lust..Eller varför inte onanera framför honom, kolla på porr tillsammans..

• Anonym (Mrs P)

För mig är det värt att stanna utan sex. Jag anser att det andra är värt det, men jag onanerar och kollar porr och har ett eget litet sexliv med mig själv.

• Anonym (me too)

Jag är i exakt samma situation som dig. Det värsta är att jag var ute med en kollega i lördags och det slutade med lite hångel och jag sög av honom. Vi är båda upptagna och det är sååå sjukt att jag gjorde det, men jag var så "tvungen"! Risken finns ju att det händer igen, men jag har ju behov med?
    Inga moralpredikningar tack - har ni inte varit i samma sits så vet ni inte hur det känns heller. Jag har haft sex en gång på ett år. För ett par månader sedan så kunde jag ändå räkna det till två tillfällen - men i Mars hade vi sex senast och innan dess i juli.. Sist fick jag ändå tvinga mig till det mer eller mindre..

Vi har pratat, men han vill inte snacka om det och säger bara att han visst vill ha sex å att han fortfarande tänder på mig - men sexet avtog när vi flyttade ihop. Vi har varit ihop i 2 år och han älskar mig och vill ha en framtid tillsammans med giftemål och barn. Men vill jag verkligen leva sexlöst!?

Han skyller på att han är trött och han "fixar" aldrig till sig. Kanske handlar det om hans självförtroende då han gått upp i vikt och inte tränar, men han kan inte prata om det alls! Innan vi flyttade ihop experimenterade vi lite och vi hade så sjukt bra sex!
    Hittade en penispump för ett år sedan, men han blev bara sur för att jag hittade den och sa att "han å en kompis köpte varsin på skoj". Tror inte så var fallet riktigt.. Ser ju att den är använd med..

Vad f*n gör man!? Jag måste ha sex - jag blir sjukt galen och mår inte bra av att inte få den typen av bekräftelse! 

• LindaAnz

Hej! jag vet att det l[ter som en klyscha men min gubbe kom också in i svacka som gav kasst sexliv och ingen lust och efter att gått i terapi så fick vi tipset att försöka med medicinering. Så en läkare skrev ut Kamagra till min make, som till en början var negativt inställd. Men tro det eller ej, det hjälpte. och tack vare det så ät allt tillbaks till det normala igen, om inte ännu bättre sex än aldrig förr. Enda problemet var att medicineringen var rätt dyr och våra inkomster låga under den tiden så vi tvingades att hitta alternativ och fann en websida som saluförde vad vi sökte - bra och billigt. Sidan heter DinaPiller.

Lycka till!

• Anonym (han som är bäst för mig)

Nästan alla förhållanden som bryts gör det på grund av för lite eller för dålig sex.. så mitt råd är lämna och hitta någon som får dig att fundera på hur i h-vette du kan ha missat en sådan upplevelse i sängen... det är mannen för dig och han finns därute. vanliga svenssons finns det miljoner av och du ska inte nöja dig med det

Svar på tråden Dåligt sexliv, hur förbättra eller göra slut?