• Anonym (Förvirrad)

Hur ska jag veta?

Jag och min sambo har haft ett förhållande i 6 år, vi har två barn som är 5 & 3 år. Vi bor i ett radhus och har haft det ganska stormigt på ekonomifronten. När jag väntade vårat första barn kom jag på honom att han flirtade runt med massor utav tjejer på nätet. Det sårade otroligt mycket och jag kände mig mindre värd. Efter det hade jag svårt att lita på honom, detta hände upprepade gånger även fast han sagt att han slutat. Vårat förhållande har i allmänhet varit väldigt upp och ner sedan dess. I våras kom jag på han ytterligare en gång när jag hittade en nakenbild på en tonåring i hans dator som hon hade skickat. En månad senare hittade hittade jag en mail som han hade gjort för att vara anonym och sedan mailet min kompis. Där det stod att han tyckte hon var sexig osv. (detta var ifrån feb 2011) Det visade sig sen att han hade pratat med tjejer igen och blivit medlem på nån comunity. Detta var toppen på isberget för mig och jag bestämde mig för att separera. Efter tre mån får jag kontakt med en kille som gör mig väldigt glad och avslappnad. Jag vill inte släppa honom riktigt samtidigt som jag funderar på om mitt gamla liv är värt ytterligare en chans? Nu står jag här och är ändå tveksam på seperationen. För mig gör det oerhört ont att behöva splittra familjen för barnen. Vi har gått i familjerådgivning under några månader. Vet inte vad jag ska göra för att det ska bli rätt. Finns det nån chans att jag kan börja älska honom igen o kunna bli lycklig? Jag stör mig mycket på saker han gör o vill oftast inte ha närhet. Måste jag inse att det är kört? Det gör ont att inte få vara med barnen varje dag, men vill inte leva olyckligt heller.. Han älskar mig väldigt mycket och är förkrossad över att jag vill flytta.

• Svar på tråden Hur ska jag veta?
  • Tommy parterapeuten

Hej
    Du beskriver verkligen en sorglig situation. Din sambo har uppenbarligen gjort dig mycket besviken vid ett flertal gånger vilket alltid gör att det blir svårt att reparera.  Om ni ska fortsätta så är nog familjerådgivning eller en parterapeut att rekommendera. Det är inte säkert att din sambo var rätt för dig då han inte tagit hand om er relation på rätt sätt. Om han vill vara tillsammans  med dig igen, om du vill, får han nog visa sig ordentligt beredd att satsa på dig. Det kanske inte räcker med att han säger att han älskar dig väldigt mycket.
    Hälsningar
    Tommy 

Svar på tråden Hur ska jag veta?