• m4rr386

illamåendet tar över?

hej.

jag är 25 år gammal och gravid med mitt första barn. jag vet att man får illamåendet med sig på köpet i början. har mått illa fram och tillbaka och det kändes mycket bättre i veckan, fram tills igår och inatt när jag vaknade av att behöva springa upp och spy. det har jag inte känt innan. jag är snart i vecka 9 och jag har fått sjukanmäla mig från jobbet idag.

Min fråga till er är, hur har ert illamående påverkat jobbet?

• Svar på tråden illamåendet tar över?
  • eviz08

Stackare :(
    Jag va lite illamående och spydde någon gång fram till V16, sedan gick det över. Men det va ändå så att jag klarade av att jobba, jag va nog hemma någon strödag här och där när det va som värst.
    Jag tyckte det hjälpte att småäta lite hela tiden....

• m4rr386

ja detta är första gången jag är hemma fr jobbet, men det verkar som vissa kan spy i en buske och sen är allt ok igen. verkar inte vara så i mitt fall just nu.. jag försöker äta men det är väldigt svårt när man mår illa dygnet runt. några tips på saker att äta?

• eviz08

Jag åt vindruvor, för att jag var sugen på det....sen åt jag kex (typ mariekex) det tyckte jag hjälpte och det är ju rättså litet också.
    Nu i slutet av graviditeten när jag börjat må illa igen dricker jag mjölk och det hjälper, men det kunde jag inte i början.
    Jag provade även åksjukeband runt handleden, det tyckt jag hjälpte under första graviditeten men inte nu under andra.

• m4rr386

ja jag känner samma med vindruvorna =) kexen har många många, tom chefen tipsat mig om. men det funkar inte riktigt. känner mig torr i munnen av dom och på så vis illamående. jag har testat postafen , men vet inte om det e så att jag bara mår mindre illa och hade mått ännu värre utan dom, eller om dom helt enkelt inte alls hjälper.. mitt illamående smyger sig på mig under nätterna, så man vet aldrig hur man kommer må eller hur morgondagen ser ut. känns jättejobbigt att behöva sjuka sig men en påse i kassan känns inte helt okej när man jobbar i butik..

• eviz08

Ha inte dåligt samvete! Att må illa är otroligt jobbigt, du har all rätt i världen att vara hemma och ta hand om dig. Och jag skulle inte heller vilja handla hos någon som sitter med en påse i kassan :)
    Hoppas du mår bättre snart, om det blir för illa får du ringa BM och se om hon kan tipsa om något.

• m4rr386

tack så mycket.. det är lite jobbigt när det känns som ingen förstår, eller så inbillar man sig att ingen gör det. jag ska dit på mitt första möte på torsdag, så jag hoppas verkligen hon rekomenderar mig någon mirakelkur ! man måste lära sig att inte sätta jobbet först, det är inte viktigast i hela världen och det är ingen som tackar en för att man står där och mår dåligt. synd bara att man inte alltid tänker så även om man skulle vilja :)

Svar på tråden illamåendet tar över?