• Jezss

Mitt barn vill inte sova.

Min dotter har haft problem med sömnen sen hon föddes. Men nu har det gått alldeles för lång. Allt går emot oss hela tiden. Har lyckats få in rutiner på henne flera gånger, men då kommer det alltid upp något. Som sjukdom eller planerad semester, så rutinerna förstörs och vi hamnar på ruta 1 igen. För varje misslyckande så blir det bara värre. En tag kunde hon sova i egen säng, somnade när jag sjöng för henne. Tillslut total vägra hon även det, skulle vända sig om i sängen och leka. Jag har även låtit henne leka för och se om hon tröttnar och somnar tillslut, inte ens det går. Fick råd ifrån min bvc att varje gång hon ska vända sig skulle jag lägga handen för hennes ben så hon inte kom runt. Och släppa så fort hon slutar försöka. osv. Denna gång sa hon till mig att inte ge med mig. Så jag försökte. 1 och 2 dagen gick jättebra. Somnade på5-10 min med bara lite gnäll. 3 natten somna hon helt själv utan att jag behövde göra något. Sen gick det utför, som alla andra gånger. Jag lyckas med allt jag försökt i 3 nätter sen vänder det. Denna gång blev det värst. Hon vill inte spännas fast någonstans, inte i barnvagn eller bilbarnstol. Hon vill inte ens se sin säng. Utan nu somnar hon som hon gjorde när hon va ca 1 månad. Inlindad i en filt med bröstet i munnen. Men det värsta är att det går inte få ur henne ur mina armar. Rör jag mig vaknar hon igen och så får vi börja om. Detta pågår som minst i 2 timmar. Jag har slut på ideer. Slut på ork. Det här tar på psyket något enormt! Hjälp, hur ska vi få henne somna om kvällarna?!

• Svar på tråden Mitt barn vill inte sova.
Svar på tråden Mitt barn vill inte sova.