• suris01

Jag var för ett par år sen fulast.. Idag är jag snyggast av alla..

Under hela min barndom har barnen kallat mig för ökennamn som retade mig för mitt utseende och jag har blivit mobbad och då kallade mig andra flickor i klassen ofta för ful och äcklig.

Idag, ungefär 10 år senare ser jag vackrast ut av dom alla. Allt är som i en riktig saga och det kom så plötsligt.
    Jag vet idag att mitt utseende är en gåva. Och frågan är vad jag ska göra med den?

Ska jag ge igen för alla dessa år och kalla dom tjejerna för fula när jag går förbi, eller räcker det att dom ser mig på stan att jag ser ut som idag? (bättre än dom) 

Om jag väljer det första alternativet så blir det inte just dom tjejerna som jag gick med i klassen utan "samma sort" utav tjejer som tror att dom är vackrast i klassen och det tar kål på dom om någon ser bättre ut än dom. Ska jag kalla dom för fula så dom slutar tro sig vara vackrast? Jag har verkligen makten till det.

Vad skulle ni själva ha gjort om erat liv var som en askungen saga? Skulle ni ha nöjt er med att ni ser bra ut plötsligt en dag eller skulle ni börjat sätta alla på plats som ni vet mobbar andra barn för sitt utseende för dom själva tror sig vara så vackra?  

• Svar på tråden Jag var för ett par år sen fulast.. Idag är jag snyggast av alla..
  • Una Estrella

Tanken har inte slagit dig att du har blivit de där du inte gillar, de som tror att de är vackrare än andra!? Tvivlar inte på att du är fin, finns det många som är...i alla fall på utsidan. Försök matcha det med att vara lite fin på insidan också för just nu är det du som låter som en självgod människa. Jag antar att du är en vuxen människa så förstår inte hur du kan tänka tanken att gå fram till folk och säga att de är fula.

vet inte om det är någon askungesaga detta, låter som du har sjukt låg självkänsla. Hade din självkänsla vart okej hade du haft tankar på att trampa på andra för att må bra!

• suris01

Jag känner att jag har fått tillräckligt med svar nu. Bra att ni svarade och sa er åsikt

• viseversa

Oj du låter inte som en trevlig människa. vacker eller inte. Är man elak blir man ful iallafall.

• viseversa
    viseversa skrev 2011-09-28 17:02:53 följande:
    Ha ha jag är ful. men jag är elak också så det gör inget haha
    Obs inse gnuttan ironi i detta=)
  • puss

om du gör så mot dom betyder ju det att det var ok att göra så mot dig.

tänk till lite människa,

Ät min sidfot
  • puss
    du är så söt så söt Hjärta
    Ät min sidfot
  • puss

och fö är det fan helt ok att vara ful.
    finns väl knappast nån mer grundläggande rättighet.

Ät min sidfot
  • viseversa
    puss skrev 2011-09-28 17:09:10 följande:
    Klart det är helt okej att vara ful=)
  • Bambi07
    Hahaha dagens.

Till TS: Vad har de här nya, snygga tjejerna gjort dig då? Förstår väl hela hämndidén även om jag inte sympatiserar med den, men då ska man väl ändå hämnas på de som faktiskt har gjort något. Bara för att en blond tjej slår mig en gång så kan ju inte jag slå en annan blond tjej som hämnd för det första?
  • Fyrbarnsmorsa
    puss skrev 2011-09-28 17:09:10 följande:
    Verkligen och absolut ingen rättighet att vara dum och elak.
  • TEDDEN
    Fyrbarnsmorsa skrev 2011-09-28 18:49:42 följande:
    Verkligen och absolut ingen rättighet att vara dum och elak.
    Men ful.
  • anneh
    puss skrev 2011-09-28 17:03:53 följande:
    om du gör så mot dom betyder ju det att det var ok att göra så mot dig.

tänk till lite människa,
    Så sant så..
  • Red Velvet
    Kattdamen skrev 2011-09-28 15:32:53 följande:
    Hur blev du snygg över en natt egentligen?
    Plastikkirurgi kanske?
Svar på tråden Jag var för ett par år sen fulast.. Idag är jag snyggast av alla..