• Eniro

Tonåring mer underhåll men vill slippa se pappa

Har en tonåring som inte bor med mig. H*n har valt att helt bryta kontakten med mig utan att förklara varför.

Nu frågar hennes boendeförälder om jag kan bekosta fritidsintressen/aktiviteter mer och gör jag det inte måste tonåringen sluta med sin sport och jag blir den snåla dumma pappan.

Jag vill så gärna vara en del av mitt barns liv, om än bara på en liten kant.. då skulle det kännas enklare att betala mer men nu känns det som man ska betala och hålla käft..

Är det rätt att ställa såna krav på en tonåring?

• Svar på tråden Tonåring mer underhåll men vill slippa se pappa
  • zygoma girl

Oj, knepigt läge! Är det en 13-åring eller en 18-åring vi pratar om, det gör rätt stor skillnad i vilka krav man kan ställa.

Spontant tycker jag ändå du ska betala, annars kommer du sannolikt få än svårare att få kontakt i framtiden. Om du har möjlighet vill säga, det är itne rimligt att du måste äta blodpudding 4 dagar/v för att dottern ska kunna har kvar sitt fritidsintresse.

Om dottern är 17-18 år borde hon dock förstå att konsekvensen av att hon brutit kontakten är att du inte heller betalar men en 13-åring tycker antagligen bara du är snål.

• Kattdamen

Du kan inte själv komma på en anledning till att ditt barn brutit kontakten?

• Drake

Om jag vore dig hade jag betalat och varit glad över att jag i alla fall fick vara en delaktig på det viset i mitt barns liv. Som förälder betalar man väl inte saker för att köpa uppmärksamhet och kärlek från barnet?

Sen kanske du kan försöka närma dig barnet oberoende av pengarna och se om ni kan få en relation igen?

Svar på tråden Tonåring mer underhåll men vill slippa se pappa