Hmm.
Jag blev gravid, det var inte planerat. Inet väntade jag på ägglossning och raggade upp en kille,
vi jobbade tillsammans och flörtade och var bra kompisar innan en dag tonen i vår relation förändrades.
Saker hände, sen flyttade han, vi pratade i telefon smsade och saknade varandra.
När jag upptäckte det, och skulle berätta för killen,
dyker han upp full och dryg, och är med en annan tjej. De hade blivit ett par. Så konstigt eftersom
vi hade pratat ett par dagar tidigare, smsat och allt verkade som vanligt.
Jobbigt läge, jag bad honom ringa mej när han var nykter, Eftersom jag inte är nån Dramaqueen så ställde jag inte till med en scen där och då-
samtalet kom aldrig.
Tvekan, förvirring och hormoner som snurrar runt.
Någonstans visste jag att jag INTE ville göra abort, och tyck vad ni vill, men jag berättade EFTER att "abort tiden" gått ut. Jag ville inte att han skulle försöka få mej att göra abort, eftersom jag redan visste att jag skulle behålla mitt barn. OM han nu ville vara "pappa" åt barnet i framtiden,så skulle det aldrig finnas det där att barnets pappa i något bråk i framtiden skulle kunna säga saker som aldrig kan tas tillbaka "jag ville inte ha dej". Men efter jag hade berättat så kom ändå samtal på fyllan från honom om vad han tyckte och tänkte och att hade han vetat tidigare skulle han försökt få mej att göra abort.
Det är väl upp till honom att tycka, men det känns jävligt konstigt att han vill vara delaktig i barnets liv nu,
eller han säger att han vill men han har bara träffat barnet engång sen födseln och det var flera månader sedan.
En man behöver aldrig leva med en abort, det är något som glöms bort i samma stund som det är gjort,
det är inte samma sak för en kvinna.
De som LURAR sej till barn är en sak, och även där är en Man inte oskyldig, använd kondom så slipper det här vara en diskussion.
de som aldrig varit i min situation kan dömma mej bäst de vill, mitt barn är underbart och jag kan inte tänka mej ett liv utan det. Barnets pappa är absolut inte den jag trodde jag skulle ha barn med en vacker dag, men nu är det såhär. Hade jag haft ett VAL om HUR det hela skulle gått till så hade jag kanske velat ha en annan situation. MEN Jag ångrar ingenting, barnet är det viktigaste för mej, att det får en bra uppväxt, och jag gör allt för att det ska ha en bra kontakt med sin familj.