• Anonym

Rimligt att begära?

Min sambo och jag har aldrig haft något riktigt passionerat sexliv. 
    Jag är väldigt attraherad av honom, men eftersom han inte är särskilt "på" så blir jag hämmad och känner mig rätt värdelös faktiskt.
    9 av 10 gånger tar jag initiativet till sex, och det är alltid samma sak.   Han smeker mig knappt, alltid missionärsställningen (hans favorit tydligen) och han har aldrig visat något intresse för om jag fått orgasm eller inte.
    Vill jag ha sex så smeker jag honom en stund, ibland använder jag munnen, han gör oftast inget alls.
    Alltid samma sak. Jag har gått in till honom duschen vid något tillfälle, men han "orkar inte". Har skickat sexsms, inget svar...  Föreslagit leksaker; nej inte det heller.

Vi har småbarn så tillfällena finns inte direkt heller.
    När jag tagit upp detta att han inte tar initiativ, och att det skulle kunna gå månader utan sex om han fick välja, går han till attack och säger att jag är så tråkig i sängen och "inte vet hur en kille vill ha det".  
    Jag har frågat hur han vill ha det, men det ska jag tydligen ta reda på själv, andra tjejer kan ju sånt.
    Att man ska ge och ta, men jag ger honom inget.
    När jag säger att jag föreslagit saker, så har jag gett upp för snabbt, jag borde föreslagit det flera gånger om jag verkligen ville.

Jag är som sagt attraherad av honom, för mig riktigt utstrålar han sex , och det gör mig så förvirrad och ledsen.
    Vi har inte sex längre, efter att han vid ett bråk sa att han inte får ut något av att ha sex med mig och är hellre utan.  Efter det har jag tappat all lust.

Jag tycker han begär att jag ensam ska se till att vårt sexliv funkar. 

• Svar på tråden Rimligt att begära?
  • sexologen

Hej!

Ett gemensamt sexliv är aldrig den enes problem utan bådas. Av ditt mail att döma så har du försökt flera gånger att få till en förbättring, men din partner svarar dig inte. Att han skyller sina tillkortakommanden på dig är inte schysst. Om han vill att ert sexliv ska fungera så måste han jobba på det. I sexet är det viktigt att ge och ta inte som din partner ta och begära saker i efterhand. Jag tycker det låter som att han gör sig till ett offer och ger dig skulden för hur ni nu har det. Jag tycker att ni bör söka familjerådgivning/parterapi/sexterapi. Att gå iväg och sticka huvudet i sanden och skuldbelägga den andra parten som din partner gör är aldrig bra för relationen eller för samlivet.

Stå på dig och kräv en förändring, just nu får du ta för mycket obefogad skuld- det är inte rättvist!

Hälsningar
    Sara        

Svar på tråden Rimligt att begära?