• Dullidutt

Nattjobb och gravid?

Jag har precis plussat och jobbar heltid natt. Är inställd på att fortsätta jobba natt så länge jag mår bra, vad tror ni? Är det farligt att jobba natt när man är gravid, tänker mest på hormonomställningen natt-dag, nu när det är så mycket andra hormoner i kroppen? Nattarbete är ju slitsamt för kroppen i vanliga fall. Någon som vet? Eller som känner någon som jobbat natt och varit gravid?

• Svar på tråden Nattjobb och gravid?
  • JA77

Jag jobbar i vården, och vi får rådet av facket att flyttas till dagtid.Personligen tror jag inte att det är "farligt" att vara nattarbetare, men tror heller inte att det är det lämpligaste. Byt pass, det är ju en begränsad period.

• Monica71

Jag jobbade natt, inte heltid visserligen, som sjuksköterska på en vårdavdelning hösten 08, tyckte det gick jättebra, märkte ingen skillnad från de 2 tidigare graviditeterna då jag jobbade dagtid, heltid. Fick förstås havandeskapspenning 2 månader innan BF.

• Bollen2

Jag började jobba natt när jag var gravid kring v. 15. Nytt jobb. Det gick ganska bra. Fick havandeskapspennung ett par månader innan dags för förlossning. Jag tror inte det är farligt att jobba natt för barnet.

Svar på tråden Nattjobb och gravid?