Vad tjänar ni förskollärare?
Ja, vad får ni ut i lön efter skatt?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-30 23:02
Vi säger innan skatt, verkar vara lättare så.
Ja, vad får ni ut i lön efter skatt?
24900. Jobbar med 3-4 åringar.
Sen har man ju oftast högre lön om man jobbat några år än om man är nyexad.
Det borde väl gå att ta reda på vad ingånglönerna ligger på i snitt i din kommun...
Hade ingångslön på 18000 när jag började och först nu, 8 år senare, är jag uppe i 21700...
Jag jobbar som outbildad på dagis i Norge,sk Barnehageassistent,och jag har 26500 innan skatt. Klart det e andra priser och så hær,men iallafall,vilken skillnad!
Ja, lönen stiger ju.... Började på 19 000 för 5 år sedan...
Om du går in på lärarförbundets sida, klickar på "lön, anställning, avtal" i menyn på vänstersidan, klicka sedan på "lön" och slutligen på "ingångslön" så kan du sedan se vad ingångslönen ligger på i din kommun...
Bara att välja kommun och klicka på pilen...
Kolla sedan vad förskollärares ingångslön ligger på i din kommun...
Jag är inte förskollärare, men känner flera som är det (de flesta är nyexade i juni 2011). Den jag känner som tjänar minst är lustigt nog också den som jobbat längst; hon har 24.000kr och har arbetat i fem år. Den jag känner som tjänar mest har 28.000kr/månad (nyexad juli 2011). Sedan finns det en "mellangrupp" där de har 25-27.000kr/månad. Alla jag känner - som är förskollärare - bor och verkar i Stockholm.
De tlänar alldeles för lite.
Jag är nyexad sedan i våras och min lön ligger på 20100kr.
Fick 20500 i ingångslön 2008, nu 3 år senare har jag 23600. Jobbar i Härryda kommun. Tycker att jag tjänar på tok för lite med tanke på det ansvar man har för små människor.
Jag var jobbat bara 4 månader på 6-års verksamhet. tog examen för 6 år sen dock men varit mammaledig .. Min ingångslön var 24000 .. Har nu löneförhandlat inför förlängning av vikariat o begärt 27000:- tror jag kommer få d faktiskt! Kan tillägga jag bor i Norrland o jag är flerspråkig .. Största meriten i mångkulturell skola
28400
Det blev 26500:- ganska nöjd ändå !
Jobbar med femåringar och tjänar 33000 före skatt.