• Linneasmamma10

Bilbarnstol och olycka !

Hej, för några dagar sen blev vi påkörda bakifrån. Jag har frågat runt vad det gäller bilbarnstolen, om den ska bytas, och alla säger självklart. 
    Nu till frågan, är det nån som vet om försäkringsbolaget täcker bilbarnstolen, även fast det inte är nå synliga skador på den ? ( hon satt i den vid krocken )
    Oavsett ålder på stolen ?

Skulle behöva ha en stol snarast, och vi tänkte att vi ska åka och köpa en helst idag. Men vill gärna veta om man får tillbaka nånting från fördsökringsbolaget ? Är det våran försäkring eller han som vållade olyckans försäkring ?

Nån som har erfarenhet av sånt här ?

Mvh Thove

• Svar på tråden Bilbarnstol och olycka !
  • cicci85

När jag blev påkörd anmälde vi det till försäkringsbolaget, både bil och bilbarnstolar gick ju på den som körde på oss försäkringsbolag. Den ena stolen vi hade var ny och då fick vi ut fullt nypris. Den andra var flera år gammal och då drog de av. De ville helst se kvitton men jag hittade dem inte. jag mejlade då bilder på stolarna och en länk till babyland där det stod vad stolen kostar. Fick in pengar på kontot och kunde köpa nya stolar. Vissa får en rekvision istället för pengar.

• Lena

Ja du ska byta den och får ersättning. Trygghansa var veliga med hur vi skulle göra för att få ersättningen. Vi skickade till slut in gamla och nya kvittot och fick pengar.

• myskatt

Hade inte kvittot kvar på den gamla stolen så vi fick ingen ny av Folksam.

Svar på tråden Bilbarnstol och olycka !