• shanta

Hjälp. Till er som har testat positiv efter ÄD: Har ni fått blodfläckar i början av graviditet?läckar?

Hej!
    Jag har just testat positiv efter Äd i Barcelona  Glad men idag fick jag bruna flytningar och en blodfläck.. Jag är i vecka 6 och kommer att  göra ultraljudet den 21/10. Ska jag ringa kvinnokliniken och tigga efter ett tidig ultraljud.

• Svar på tråden Hjälp. Till er som har testat positiv efter ÄD: Har ni fått blodfläckar i början av graviditet?läckar?
  • BollanB

Finns väl inga rätt eller fel. Men jag hade åkt till gynakuten om jag börjat blöda...men inte om det stannat vid bruna flytningar. Lycka till

• Pussesnuttan

Där jag gjorde äd fick jag hormonsprutor att ta om jag började blöda. Fick du med dig det hem? Ta dem i så fall. Och vila, min klinik rekommenderade sängläge vid blödning.
    Ett ul så tidigt säger ju tyvärr inte så mycket. Inte säkert man ser något.

• villsågärna38

Det är vanligare med ofarliga blödningar vid ÄD än vid "normal" graviditet. Hoppas att det inte är någon fara. Förmodligen för tidigt att se något på vul så ta extra progesteron och vila. Kram

• shanta
    Pussesnuttan skrev 2011-10-01 16:50:34 följande:
    Där jag gjorde äd fick jag hormonsprutor att ta om jag började blöda. Fick du med dig det hem? Ta dem i så fall. Och vila, min klinik rekommenderade sängläge vid blödning.
    Ett ul så tidigt säger ju tyvärr inte så mycket. Inte säkert man ser något.
    Tack för ditt svar.Jag har inte fått några sprutor. Jag använder plåster och proggisar men jag mailade till min klinik och inväntar svar.
  • shanta
    villsågärna38 skrev 2011-10-01 17:04:00 följande:
    Det är vanligare med ofarliga blödningar vid ÄD än vid "normal" graviditet. Hoppas att det inte är någon fara. Förmodligen för tidigt att se något på vul så ta extra progesteron och vila. Kram
    Jag har vilat sen jag fick fläckarna och ringde till sjukvårdsupplysning och då sa läkare att det är vanligt i början av en graviditet. 
  • Jeanette28

Jag fick det i vecka 8, ringde min lakare som sa att det kan vara normalt.

Tycker att du ska ringa sa snart som mojligt for att se om lakaren rekommenderar att du aker in. Har du inga kramper sa ar det sakert okej!

• Pigan

Jag fick bruna flytningar och blödningar på RD7 och hade sedan problem med blödningar till V.17. Hade bruna flytningar av och till hela graviditeten med en massa sammandragningar. Idag är gossen 2 år!

Jag fick inget mot blödningarna, men efter varje sådan fick jag göra VUL, bara för att se att allt var ok.

Lycka till och grattis till graviditeten

Lycklig mamma till 2 underbara mirakel
  • Dan70

Jag fick lite rödbruna flytningar i början av graviditeten (ca vecka 6-7), men sen blev det inte mer och nu är jag i vecka 21. Jag fick som flera andra också instruktionerna att om det börjar blöda mer så skulle jag kontakta min läkare, men om det bara var lite så kunde jag vänta och se.

Lycka till och håller alla tummarna...Glad.

Skoj att någon annan också testat positivt efter ÄD i Barcelona ...Glad.

• villsågärna38

Hej! Jag är i v.6+0 idag och igår fick även jag en blödning. Först lite rosa, sen lite rött och på kvällen var det brunt. Inte mkt men ändå. Även om jag vet att det är jättevanligt vid ÄD och att många här på FL som fått ÄD-barn haft blödningar i början så blir man ju supernervös. Det har slutat blöda nu men jag vilade igår och tog en extra progesteron. Ska på vul på torsdag. Hur går det för dig TS? Kram

• alfonspalfons

Hej! Jag fick en rejäl blödning i vecka 6. Det började med rosa flytningar, som blev bruna och tillslut blod som bara kom mer och mer. Jag åkte till gynakuten för jag trodde att det var kört. Men där fick vi se ett pickande hjärta!:) Anledningen till blödningen var troligtvis att ett blodkärl brustit. Nu är jag i vecka 36! Hoppas att det har gått bra för dig!

• shanta

Hej tjejer!

Tusen tack för att ni tog er tid att svara på min fråga.

Det har gått bra. Jag ringde sjukvårds upplysningen och fick bra konkret svar.Jag fick rekommendation att vila. Det är vanligt att man får en blödning i början av en graviditet och oftas är det blodkärlen som spricker när livmodern utvidgas.
    Nu har dem bruna flytningar slutat komma.

Ha det bra 

Svar på tråden Hjälp. Till er som har testat positiv efter ÄD: Har ni fått blodfläckar i början av graviditet?läckar?