Familjehem som tar emot ensamstående med ett barn?
Har hört att det finns familjehem som tar emot en vuxen mamma med barn. Mamman har fått adhd som vuxen. Hon är väldigt trevlig, lugn och en bra mamma, men kan svikta i sitt mående. Soc vill sätta barnet i familjehem för att mamman ska orka. Men det finns har jag hört familjhem för mor och barn. soc sammarbetar inte där pga kostnader ( dom säger det inte högt, men den ekonomiska krisen i denna kommun är hemsk. Mamman och barnet har en fin kontakt och att barnet skulle förflyttas ensam långt ifrån mamman skulle vara förödande. Mamman har varit på sjukhus en tid efter svåra upplevelser. Mamman säger inte imot, men vill hitta andra lösningar och bett om det. Men soc struntar i det och detta är inte frågan om LVU då mamman inte är en fara för sitt barn. Någon som vet något om familjer som tar emot mamma och barn tillsammans? Får jag svar här så kan mamman visa det svart på vitt då soc sagt, ta reda på allt. Hon kämpar som sjutton. Hennes kontakt med psykiatrin är hemsk. Dåligt läkarkontakt som inte bryr sig osv...men får inte byta...
Tacksam för svar. Barnet är i fokus sägs det då ska inte ekonomi stå före barnet anser jag utan att denna sammarbetsvilliga mamman som försöker och inte är farlig för sitt barn utan tvärtom borde få vara tillsammans.