Hur gör man när man vill separera men inte kan?
Jag lever i en dålig relation sedan länge. Vi har inte sex längre och ingen närhet överhuvudtaget. Bråkar mest och jag mår så jävla dåligt... :( Känner att jag skulle vilja separera. Att det skulle vara bäst för alla. Problemet är bara att vi har tre barn, varav en ettåring. Känner att hon är alldeles för liten för ett varannan veckas boende och ingen av oss skulle någonsin ge upp om henne och låta den andra partnern ha henne permanent (tills hon blir stor nog alltså...). Vad gör man i ett sånt läge? Någon som varit där? Hur löste det sig? Hade jag fast jobb och tillräckligt med pengar skulle jag köpa en lägenhet i den här föreningen, så skulle det ju lösa sig, för då skulle vi ju bo väldigt nära varandra. Men nu går ju inte det. Jag har väldigt dålig ekonomi. Det har vi båda två just nu då jag enbart arbetar vid behov... :(
En annan grej är att jag som sagt arbetar vid behov och det blir ofta kvällar till sent. Hur skulle det då funka att ha barnen? Jag arbetar väldigt oregelbundet, så varannan vecka skulle knappast fungera...
Vet inte hur jag ska stå ut. Allt känns så jävla jobbigt och tungt... :( Ska jag bara bita i hop och stå ut tills lillan är tillräckligt stor och jag äntligen lyckats få fast arbete (men det kan ju innebära lika obekväma arbetstider...)? Det kan ju röra sig om minst två år till ju!