Min tonåring är på väg att hamna i dåligt umgänge.
Hej!!
Jag har en tonårgrabb som är 16 år han blir 17 nu i februari, han bor hemma hos sin pappa och jag som mamma får aldrig reda på något vad som händer. Det låter jämt som att han sköter sig så bra osv osv och jag har känt mig stolt över honom, Men så har han börjat gymnasiet och börjat uppdatera sig på facebook, har börjat spana runt lite bland hans kompisar och hittade fyllekort, och andra saker som inte är så bra. Det här gör mig riktigt riktigt orolig, så jag ringde upp hans pappa och sanningar kom fram som jag inte hade en aning om, att han dricker vet jag väl att han gör, man att han rör sig bland folk som håller på med droger och andra kriminella saker trodde jag faktiskt inte. Sen har han träffat en tjej som är en aningens strulig av sig, hon var kompis med min äldsta son ett tag tills hon totalt spårade ur och började hota han till livet och önskade livet av honom och andra hemskheter. Jag/ vi vet inte hur vi ska bära oss åt för att få han att förstå, du kan inte bestämma över mig och mitt liv säger han, jag träffar vilken tjej jag vill osv osv, men jag kommer aldrig kunna acceptera denna flicka, och inte att han hänger ihop med henne heller. Jag skaffade lämpan åt han för ett tag sen och vi ska snart gå en handledarutbildning, vet inte om det är rätt att hota honom med det och han inte byter umgänge, eller blir det bara värre då.