• mammastortillaz

Min baby daddy och hans nya kvinna

Vi har en son på snart 7månader, hans pappa lämnade oss för cirka 3månader sedan. Det fanns våld i relationen från båda hållen, jag erkänner jag är inte perfekt.

sedan separationen har jag gått hos en psykiatriker för att ta itu med mitt "shit", och vet att det kan bli skillnad denna gång. Nu är han arg på mig för att jag ringde polisen för att han slog mig framför vår son.

Han träffade en annan tjej 2dgr efter vi gjort slut, och dom umgås än idag.. alltså har dom hängt i snart 3 månader. Han vill att vår son (jag är ensam vårdnadshavare) ska sova hos honom eller bara umgås under dagen. Jag vill inte tillåta detta eftersom:
    1. jag vill inte att min son ska se en annan kvinna som inte är jag
    2.Jag har inte den blekaste vem hon är, och mitt ex kan omöjligt känna henne efter så kort tid
    3. jag är sårad över hela situationen

Däremot vet han att han kan träffa sin son när han vill, men då är jag med, helt enkelt. Han vill inte detta då han är arg på mig av olika skäl. Han säger att jag hindrar honom från att vara en pappa, men det anser inte jag.

Hela vår relation är ganska komplicerat, detta är inte ens en bråkdel av allt..
    men vad tycker ni när det kommer till umgänget?

• Svar på tråden Min baby daddy och hans nya kvinna
  • oliversykes

det verkar som du är avundsjuk på hans nya tjej och därför inte låter honom träffa sin son, utan dig.
    låt han träffa sitt barn tycker jag. såvida du inte har någon annan anledning, ex. att han misshandlat
    sonen eller dylikt

• mammastortillaz

Jag ser det inte som avundsjuka, jag tycker deras relation är löjlig då han bara är med henne för att komma över mig och ändå säger till mig att han saknar o älskar mig. Jag är mer besviken då min bästa vän sedan 6år och pappan till mitt barn flydde istället för att stanna och lösa problemen.

Saken är att han är inblandad i droger och många utav hans vänner också, inga direkt tunga, men cannabis.
    Jag som är vårdnadshavare har ansvar för min son, och vilken miljö jag sätter honom i, givetsvis säger han att han inte ska hålla på sådär o bla bla men jag vet.
    Dessutom vill han inte att jag ska veta vart hans nya bostad ligger vilket också är gabnska löjligt för jag kommer aldrig låta min son vara där när jag inte ens vet vart han kommer vara.
    De är även där skon klämmer....

• Neko

Jag vet ingenting om honom eller dej och därför är det svårt att säga ifall det finns skäl till att han inte skulle vara bra som pappa etc men för att du ska kunna se det mer från hans synvinkel, tänk om ert barn bodde med honom hela tiden och du bara fick träffa det när han var med? Det måste ju vara så det känns för honom... skulle inte du då känna att du inte fick vara mamma fullt ut?

• oliversykes

låter som han försöker provocera med att inte vilja berätta var han bor osv. men det är då man ska äga och inte bry sig.

men du ska inte skicka iväg barnet när du inte vet vart människan håller hus. ge han ett ultimatum, han får umgås med sin son över dagen bara han talar om vart han bor och att han inte får ha sina vänner där då

• mammastortillaz

Jag hade aldrig lämnat min familj! Så att jag sätter mig i hans sits finns inte...

Saken är att jag känner mig inte bekväm med att min son ska träffa hans nya tjej, inte ens han känner henne...
    De flesta som vet om oss runt omkring tycker att jag gör alldeles rätt, ändå känns det osäkert.
    Jag känner att han typ ville byta ut mig och va en familj med min son och hans nya tjej, det är dom tankarna jag får.
    Jag kan inte rå för att jag får dessa tankar, min son är allt jag har och jag känner rädslan av att han ska försöka ta honom ifrån mig.... Jag har väldigt svårt att släppa taget om lillen

• mammastortillaz

Jag sa att han ska säga vart han bor och att han får träffa nån vän de alldeles ok, men helst inte kvinnan då det är jätte jobbigt för mig.
    Men hur kan jag lita på honom? Jag kan ju inte lita på hans ord och det gör att det aldrig kommer hända att han kan vara med lillen :/

• oliversykes

det verkar som du är avundsjuk måste jag säga. men säg det till honom. att du är obekväm med den nya tjejen och helst inte vill att din son ska träffa henne än, men kanske inom sin tid. typ bete sig som en vuxen?

• mammastortillaz

Det är just det jag har sagt till honom, men han får det till att jag försöker kontrollera vem han träffar o inte träffar...

Han fattar ju inte, äsh de skit samma, jag har bestämt mig.
    Han får träffa sitt barn hur mycket han vill när han vill, på mina villkor.

Svar på tråden Min baby daddy och hans nya kvinna