• Anonym (orolig)

Familjehemsbarn och skilsmässa??

Precis som rubriken lyder, Vad händer med familjehemsbarnen vid skilsmässa? Får jag behålla ? Måste det gått en viss tid sedan placering? Snälla kom med era erfarenheter

• Svar på tråden Familjehemsbarn och skilsmässa??
  • Red drum

Det kommer nog bli utredning på nytt.

• Anonym (orolig)

Jo det hade jag inte haft nått emot. Ingen som har egna erfarenheter?

• Anonym

Hur gammalt barn? Hur länge har det varit hos dig?

• Anonym (orolig)

3 åring och bara några månader

• Anonym

De flyttar ju inte gärna mindre barn ofta. Kan du bo kvar? Hur är det runt dig liksom?

• Anonym (orolig)

Jag ska bo kvar och har jätte gott nätverk, Stöttning av föräldrar som oxå är familjehem sedan över 20 åt tillbaka. Jag tvivlar inte på min förmåga att ge henne den uppväxt hon förtjänar. Hon är precis lika viktig som mina egna

• Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2011-10-05 09:19:38 följande:
    Jag ska bo kvar och har jätte gott nätverk, Stöttning av föräldrar som oxå är familjehem sedan över 20 åt tillbaka. Jag tvivlar inte på min förmåga att ge henne den uppväxt hon förtjänar. Hon är precis lika viktig som mina egna

Visste ni inte när ni tpg emot placeringen,att erat äktenskap var så dårligt?
  • Anonym (orolig)

Nej det var inte dåligt!! Men det finns saker som kan hända i ett förhållande som man inte förlåter och då kan det gå så här..

• Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2011-10-05 20:05:53 följande:
    Nej det var inte dåligt!! Men det finns saker som kan hända i ett förhållande som man inte förlåter och då kan det gå så här..
    Varför skulle du inte få det?
    Är det så att du anser att du klarar det och att det kommer funka så kommer Soc självklart inte flytta barnet!
    Varenda flytt för dessa barn är ett trauma!
    Däremot så måste jag säga att jag tycker det är imponerande att du faktiskt vill och ska ha barnet kvar hos dig för det är inte alls ovanligt att placerade barn vid skilsmässa i familjehemmet omplaceras och det inte för att Soc kräver det utan för att ingen av familjehems föräldrarna känner att dom orkar med engagemanget som ensamstående! Det är ju inte riktigt samma sak som att ha ett biologiskt barn även om känslan är densamma så funkar det inte på samma sätt i praktiken....
    Soc vet redan vem du är i och med placerings tiden hittills och du kommer inte behöva genomgå en ny utredning som någon påstog!
    Du är ju den du är och den du va då när du utreddes är du frtfarande men numer då som emsamstående!
    Ring barnets Soc Sekreterare och berätta hur det ligger till och hur du känner o tänker.
    Är rätt övertygad om att det inte kommer att omplacera barnet!
    Lycka till        
  • As mamma
    Anonym skrev 2011-10-05 20:13:29 följande:
    Varför skulle du inte få det?
    Är det så att du anser att du klarar det och att det kommer funka så kommer Soc självklart inte flytta barnet!
    Varenda flytt för dessa barn är ett trauma!
    Däremot så måste jag säga att jag tycker det är imponerande att du faktiskt vill och ska ha barnet kvar hos dig för det är inte alls ovanligt att placerade barn vid skilsmässa i familjehemmet omplaceras och det inte för att Soc kräver det utan för att ingen av familjehems föräldrarna känner att dom orkar med engagemanget som ensamstående! Det är ju inte riktigt samma sak som att ha ett biologiskt barn även om känslan är densamma så funkar det inte på samma sätt i praktiken....
    Soc vet redan vem du är i och med placerings tiden hittills och du kommer inte behöva genomgå en ny utredning som någon påstog!
    Du är ju den du är och den du va då när du utreddes är du frtfarande men numer då som emsamstående!
    Ring barnets Soc Sekreterare och berätta hur det ligger till och hur du känner o tänker.
    Är rätt övertygad om att det inte kommer att omplacera barnet!
    Lycka till        
    Hon ska skatta sig lycklig som har dig! :) Tror som ovanstående att många skulle tycka att de inte orkar ta hand om barnet i och med sina egna problem med skilsmässan. Har man egna barn har man ju dem hela tiden, oavsett vad som händer. Jättefint att du tänker likadant om flickan som bor hos dig!!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-10-05 19:18:28 följande:

Visste ni inte när ni tpg emot placeringen,att erat äktenskap var så dårligt?
    Har aldrig förstått mig på folk som tar sig tiden även om det bara tar nån sekund att skriva sådanna/ denna dumma kommentar så fattar jag inte hur f*n man orkar!!!!!
    Och ännu mindre fattar jag  vad dom vid dessa dumma frågor förväntar sig för svar?
    Har aldrig hört talas om att Soc placerar ett barn i en familj som ligger i skiljsmässa eller går i skilsmässo tankar, har du?
    Inte heller har jag hört att varken Soc eller familjehemmen har något extra sinne eller förmåga att kunna se in i framtiden så att dom vet....... - Nä placera inte Lisa här för min man och jag kommer att skilja oss 25 maj 2013!
  • Anonym
    As mamma skrev 2011-10-05 20:18:38 följande:
    Hon ska skatta sig lycklig som har dig! :) Tror som ovanstående att många skulle tycka att de inte orkar ta hand om barnet i och med sina egna problem med skilsmässan. Har man egna barn har man ju dem hela tiden, oavsett vad som händer. Jättefint att du tänker likadant om flickan som bor hos dig!!
    Jag har flera gånger under mina verksamma med barn o ungdomar fått träffa barn ifrån familjehem som skilt sig och inte velat/orkat ha det placearde barnet kvar just pga att det inte är rktigt "lika lätt" som ens biologiska!
    Jag blir både glad och imponerad över Ts tänk!

• Anonym
    Anonym skrev 2011-10-05 20:21:30 följande:
    Har aldrig förstått mig på folk som tar sig tiden även om det bara tar nån sekund att skriva sådanna/ denna dumma kommentar så fattar jag inte hur f*n man orkar!!!!!
    Och ännu mindre fattar jag  vad dom vid dessa dumma frågor förväntar sig för svar?
    Har aldrig hört talas om att Soc placerar ett barn i en familj som ligger i skiljsmässa eller går i skilsmässo tankar, har du?
    Inte heller har jag hört att varken Soc eller familjehemmen har något extra sinne eller förmåga att kunna se in i framtiden så att dom vet....... - Nä placera inte Lisa här för min man och jag kommer att skilja oss 25 maj 2013!

Dumma frågor???

DETTA din fråga var...dum,måsste jag säga! Du måsste faktisk tåla att man frågar såna saker,utan att få utbrott!

• Mollz

Min fostersyster fick bo kvar som vanligt när mina föräldrar skilde sig, men då var hon visserligen 16 och bott hos oss sen hon var 10.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-10-05 20:40:44 följande:

Dumma frågor???

DETTA din fråga var...dum,måsste jag säga! Du måsste faktisk tåla att man frågar såna saker,utan att få utbrott!

Hahahahaha och det va verkligen det som va meningen:)

Vad hade du förväntat dig för svar : " Visste ni inte när ni tpg emot placeringen,att erat äktenskap var så dårligt?" 
    För det första vad har du fått det ifrån? Vad kommer din slutsats ifrån som du ifrågasätter?
    Helt onödig!
    Hjälper inte Ts!
    Stöttar inte Ts!
    Inget svar eller tips på Ts frågeställning! 
    Dessutom så är den helt OT!     

• Anonym
    Mollz skrev 2011-10-05 20:47:00 följande:
    Min fostersyster fick bo kvar som vanligt när mina föräldrar skilde sig, men då var hon visserligen 16 och bott hos oss sen hon var 10.
    Underbart att höra!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-10-05 20:48:22 följande:
    Hahahahaha och det va verkligen det som va meningen:)

Vad hade du förväntat dig för svar : " Visste ni inte när ni tpg emot placeringen,att erat äktenskap var så dårligt?" 
    För det första vad har du fått det ifrån? Vad kommer din slutsats ifrån som du ifrågasätter?
    Helt onödig!
    Hjälper inte Ts!
    Stöttar inte Ts!
    Inget svar eller tips på Ts frågeställning! 
    Dessutom så är den helt OT!     

Lugna ner nej,va?   ;)
  • Anonym (orolig)

Ja jag vill så gärna ha henne kvar hon är helt underbar. Vet att det är jobbigare ensam men hon kommer ju vara heltid hos mig och mina barn kommer ju oxå vara hemma hos pappa. Då får ju den lilla tjejen extra tid utan någon syskon konkurrens. Jag vill inget hellre än att hon stannar då hon redan haft många hem och stora förluster i sitt liv. 

Svar på tråden Familjehemsbarn och skilsmässa??