Familjehemsbarn och skilsmässa??
Precis som rubriken lyder, Vad händer med familjehemsbarnen vid skilsmässa? Får jag behålla ? Måste det gått en viss tid sedan placering? Snälla kom med era erfarenheter
Precis som rubriken lyder, Vad händer med familjehemsbarnen vid skilsmässa? Får jag behålla ? Måste det gått en viss tid sedan placering? Snälla kom med era erfarenheter
Det kommer nog bli utredning på nytt.
Jo det hade jag inte haft nått emot. Ingen som har egna erfarenheter?
Hur gammalt barn? Hur länge har det varit hos dig?
3 åring och bara några månader
De flyttar ju inte gärna mindre barn ofta. Kan du bo kvar? Hur är det runt dig liksom?
Jag ska bo kvar och har jätte gott nätverk, Stöttning av föräldrar som oxå är familjehem sedan över 20 åt tillbaka. Jag tvivlar inte på min förmåga att ge henne den uppväxt hon förtjänar. Hon är precis lika viktig som mina egna
Nej det var inte dåligt!! Men det finns saker som kan hända i ett förhållande som man inte förlåter och då kan det gå så här..
Min fostersyster fick bo kvar som vanligt när mina föräldrar skilde sig, men då var hon visserligen 16 och bott hos oss sen hon var 10.
Ja jag vill så gärna ha henne kvar hon är helt underbar. Vet att det är jobbigare ensam men hon kommer ju vara heltid hos mig och mina barn kommer ju oxå vara hemma hos pappa. Då får ju den lilla tjejen extra tid utan någon syskon konkurrens. Jag vill inget hellre än att hon stannar då hon redan haft många hem och stora förluster i sitt liv.